اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام بسیج همگانی علیه نیروهای اماراتی در استان «ابین» یمن

قبایل یمن در «ابین» ضمن اعلام بسیج همگانی علیه نیروهای اماراتی در این استان تصریح کردند، «تحقیر و ذلت» را نمی‌پذیرند.

اعلام بسیج همگانی علیه نیروهای اماراتی در استان «ابین» یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قبایل استان «ابین» در جنوب یمن، علیه «تجزیه طلبان» مورد حمایت امارات در این منطقه اعلام بسیج همگانی کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی 21»، «ولید الفضلی» رئیس شورای مشورتی قبایل ابین (زادگاه عبد ربه منصور هادی) اعلام کرد: ابین تحقیر، استبداد یا به حاشیه رانده شدن را نمی‌پذیرد و خالق پیروزی‌هاست.

الفضلی در بیانیه‌ای به مقابله با «مزدوران اماراتی» و قطع کردن خطوط امدادی آنها فرخواند. اشاره وی به شبه‌نظامیان «کمربند امنیتی» وابسته به «شورای انتقالی جنوب» است که وابسته به امارات عربی متحده هستند.

الفضلی در ادامه تأکید کرد، ابین با مشتی آهنین با تمام کسانی که قصد تحقیر آن را دارد، برخورد خواهد کرد و پیروزی در راه است.

هفته گذشته شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب ستادهای امنیتی دولت منصور هادی در استان أبین در جنوب یمن را محاصره و از نیروهای این مراکز خواستند ساختمان‌ها را تحویل شورای انتقالی بدهند (جزئیات بیشتر).

جنگ میان شورای انتقالی جنوب با دولت منصور هادی به سایر استان‌های تحت سیطره آنها در جنوب و شرق یمن انتقال پیدا کرده است.

در همین ارتباط، درگیری‌ها بین نیروهای دولت عبد رَبـّه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از یک طرف و شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده موسوم به شورای انتقالی جنوب در استان «شبوه» دیروز شنبه برای سومین روز متوالی همچنان ادامه داشت (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول