اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نگاهداری: اعتبار تولیدات علمی در گرو گسترش نظام نشر ملی است

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: مهم ترین گام در اعتباردهی تولید علم این است که نظام نشر ملی را ترویج و گسترش دهیم در واقع نه تنها باید از تولیدات علمی داخل کشور حمایت کنیم بلکه به این مقالات بها دهیم.

نگاهداری: اعتبار تولیدات علمی در گرو گسترش نظام نشر ملی است

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به تشکیل نظام نشر درون دانشگاهی گفت: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه ها وجود داشت  و هر توصیه و نقدی برآن وارد می شد مقوله نظام نشر ملی بود که متأسفانه دانشگاه ها به جای پرداختن به این موضوع به سراغ نشر جهانی حرکت کرده اند.

* اعتبار دهی تولید علم با گسترش نظام نشر ملی

وی افزود: مهم ترین گام در اعتبار دهی تولید علم این است که نظام نشر ملی را ترویج و گسترش دهیم در واقع باید نه تنها از  تولیدات علمی داخل کشور حمایت کنیم بلکه به این مقالات بها دهیم به طوری که معتقدم نظام نشر پشت صحنه ای دارد که هدایت فکری جامعه را بر عهده می گیرد و به رفع مشکلات نشر ملی می انجامد.

* بایدعزم ملی برای نظام نشر درون دانشگاهی شکل گیرد 

نگاهداری اضافه کرد: باید یک عزم ملی جدی برای نظام نشر درون دانشگاهی شکل گیرد در واقع از بعد اقتصادی نیز کارهای تولیدات علمی را در اختیار نشر ملی قرار دهیم تا بتوانیم به معنای واقعی پایان نامه ها را به سوی پاسخگویی به چالش های کشور نزدیک کنیم.

* موضوعات پایان نامه براساس نیاز هر استان

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تصریح کرد: این دانشگاه از مهر ماه امسال همه واحد های خود را به صورت اجباری موظف کرده است تا براساس نیاز های هر استان موضوعات پایان نامه ها را مشخص کنند.

* در هر رشته گرایش دانشگاه آزاد 2 ژورنال فعال کردیم

وی ادامه داد: در هر رشته گرایش دانشگاه آزاد 2 ژورنال را فعال کردیم که باید یکی از مقالات تولید شده دانشگاه در آن به چاپ برسد که با این کار درصدد رونق نشر ملی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول