اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری المپیادها، سطح ورزش را متحول می‌کند/به صفر رساندن حوادث در صعودهای ورزشی امکان‌پذیر نیست

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: برگزاری المپیادها سطح ورزش را در چند سال آینده متحول می‌کند.

برگزاری المپیادها، سطح ورزش را متحول می‌کند/به صفر رساندن حوادث در صعودهای ورزشی امکان‌پذیر نیست

رضا زارع شنبه‌شب در حاشیه افتتاح المپیاد استعدادهای ورزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مسابقات المپیاد استعدادهای رشته کوهنوردی در رشته بانوان به پایان رسیده و بخش آقایان نیز از امروز آغاز می‌شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه ورزشکاران در رشته سنگنوردی در چهار ماده ورزشی حضور دارند، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت دارند.

وی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را یکی از اقدامات خوب وزارت ورزش و جوانان در سال‌های اخیر اعلام کرد و افزود: فدراسیون سنگنوردی نیز بر سرمایه‌گذاری بر نونهالان و نوجوانان تاکید دارد.

زارع ورزشکاران سنگنوردی کشور در ماده سرعت را از ورزشکاران موفق جهان در این رشته خواند و ادامه داد: به نظر می‌رسد برگزاری این مسابقات در چند سال آینده سطح مسابقات ورزشی را متحول کند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد وضعیت تجهیزات ورزشی این رشته و نقش آن در موفقیت ورزشکاران عنوان کرد: تجهیزات یک سوی ماجرا قرار دارد اما موضوع مهم‌تر بحث انگیزه ورزشکاران است که در سال‌های اخیر شاهد اعزام‌های آزاد ورزشکاران در کنار اعزام‌های فدراسیون به مسابقات ورزشی هستیم که نشان از انگیزه بالای ورزشکاران این رشته دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران در سایه تلاش مربیان تربیت یافته و اینکه بگوییم ورزشکاران این رشته رشد گلخانه‌ای دارند ظلم به تلاش مربیان است.

زارع با بیان اینکه دنبال تغییر و جوانگرایی در عرصه ورزش هستیم، گفت: باید بر روی نسل جدید و جوان سرمایه‌گذاری شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه مشکل اصلی در رشته سنگنودی مناسب نبودن زیرساخت‌ها است، گفت: با بهبود زیر ساخت‌ها می‌توان نتایج شایسته را به دست آورد.

وی همچنین با اشاره به اینکه به صفر رساندن حوادث در صعودهای ورزشی امکان‌پذیر نیست، گفت: در برخورد با طبیعت بروز حوادث طبیعی است.

زارع با اشاره به اینکه در صعودهای ورزشی افراد از مسیرهای جدید و دور از دسترس استفاده می‌کنند، گفت: از افراد علاقه‌مند درخواست می‌شود، وارد باشگاه شده و آموزش ببیند تا خطر بروز این حوادث به حداقل برسد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول