اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح ۹۲ پروژه عمرانی در تربت حیدریه/ تلاش برای ورود پسته و ابریشم به‌بازار بورس

فرماندار تربت حیدریه از افتتاح ۹۲ پروژه عمرانی همراه با اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان خبر داد.

افتتاح ۹۲ پروژه عمرانی در تربت حیدریه/ تلاش برای ورود پسته و ابریشم به‌بازار بورس

به‌گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، علی رستمی صبح امروز در نشست خبری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: هفته دولت در سال جاری با شعار «شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی» خدمات خود را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم و لازم است مدیران با ارائه صحیح اقدامات خود را به‌مردم نشان دهند.

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: پروژه‌های هفته دولت با توجه به شاخص ‌محدوده‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال و معیشت مردم این خطه در راستای توسعه همه جانبه شهرستان در هفته دولت اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه‌ها، ۸۴ طرح با اعتباری معادل ۴۶ میلیارد تومان افتتاح می‌‌شود، همچنین برای هشت پروژه کلنگ زنی اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اختصاص دارد.

رستمی با بیان اینکه پروژه‌های سال جاری هفته دولت در قالب پروژه‌های عمرانی است، افزود: این طرح‌ها در دو بخش شهری، روستایی و بخش مرکزی اجرا شده که مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرد.

فرماندار تربت حیدریه با تاکید بر اینکه پروژه‌ها بیشتر در زمینه آموزش وپرورش، عمران، کشاورزی و زیرساخت‌ است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی ۱۸ پروژه، بنیاد مسکن ۱۶ پروژه، شهرداری ۹ پروژه و ‌مدیریت برق هشت پروژه را افتتاح می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در راستای اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی تربت حیدریه فرهنگ مناسب را ایجاد کنیم، اضافه کرد: یکی از دیگر از اقدامات، آمایش و پایش مناسب برای ایجاد اشتغال در روستاها با کمک دهیاران و معین‌های اقتصادی هر منطقه است.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: این شهرستان، گورستان پروژه‌‌های کلنگ زده بر زمین مانده و نیمه تمام بود که توانستیم با کمک سایر دستگاه‌ها و مسؤولان این پروژه‌ها را راه‌اندازی کنیم، در این راستا می ‌توان «مجتمع فولاد رخ» و «نیروگاه راشد» را نام برد.

وی با اشاره به اینکه به‌سرمایه‌گذاران دو مجتمع فولاد که در جنوب تربت حیدریه قرار گرفته‌اند تذکرات جدی اعلام شده، متذکر شد: این تذکرات برای این است که در صورت عدم تمایل به‌اجرای پروژه مذکور، سرمایه‌گذار جدید به‌کار ورود پیدا کند و پروژه‌ای جدید تعریف شود.

رستمی تصریح کرد: در چهارنقطه از تربت حیدریه پیمانکار تکمیل خط فاضلاب شروع به‌کار کرده که باید گفت، این شهرستان اولین منطقه‌ای است که تکمیل خط فاضلاب شهری خود را به‌بخش خصوصی واگذار کرده است.

فرماندار تربت حیدریه با اشاره به‌اینکه با خریداری دستگاه‌‌های تغلیظ لجن و دیگر دستگاه ‌های مورد نیاز درصدد برطرف کردن بوی نامطبوع تصفیه خانه برآمده ایم، اضافه کرد: تا پایان سال جاری امیدواریم  6 روستای فاقد گاز این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند و دیگر روستایی فاقد گاز طبیعی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: حفر چاه آبی بحران در دستور کار قرار دارد تا در مواقع بحرانی مانند حوادث طبیعی این چاه از گزند آسیب در امان بماند و بتوانیم این چاه آب را در زمان بحران وارد مدار کنیم.

رستمی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تا «ابریشم» را نیز مانند «زعفران» و «زیره» وارد بورس کنیم، گفت: پسته نیز در آستانه ورود به بورس قرار گرفته است.

فرماندار تربت حیدریه از امضای تفاهم نامه ۵۰۰ میلیونی با صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برای پوشش صددرصدی رادیویی و تلویزیونی تربت حیدریه و افزایش تعداد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی شهرستان خبر داد و گفت: راه اندازی قطار حومه‌ای مهم‌ترین نیاز تربت حیدریه با توجه به جمعیت و عبور مسافران در این شهرستان است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول