اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه انگلیسی: امارات و عربستان سعودی یمنی‌ها را رها کرده‌اند تا بمیرند

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، سعودی‌ها هفت ماه پیش با تبلیغات فراوان از کمک مالی به یمنی‌ها سخن می‌گفتند اما اکنون مشخص شده است که آن کمک‌ها فقط جنبه تبلیغاتی داشته است و هیچ یک از تعهدات این کشورها عملی نشده است.

روزنامه انگلیسی: امارات و عربستان سعودی یمنی‌ها را رها کرده‌اند تا بمیرند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی، خبر داد که دولت‌ سعودی و امارات علی رغم اینکه مسبب اصلی بحران یمن محسوب می‌شوند، اما تا کنون به تعهدات مالی خود برای رفع شرایط ناگوار انسانی در این کشور عمل نکرده‌اند.

در این گزارش آمده است که ریاض و ابوظبی «یمنی‌ها را رها کرده‌اند تا بمیرند». امارات و عربستان سعودی در ماه فوریه گذشته متعهد شدند که ۱.۵ میلیارد دلار از میزان ۲.۶ میلیارد دلاری که برای هزینه‌کرد در یمن تصویب شده بود را پرداخت کنند. اما بنابر اعلام سازمان ملل این دو کشور تا کنون بخش ناچیزی از این میزان را پرداخت کرده‌اند.

به گفته سازمان ملل امارات فقط ۱۶ میلیون دلار و سعودی‌ها نیز ۱۲۷ میلیون دلار پرداخت کرده‌‌اند و این در حالی است که مرگ و زندگی یمنی‌ها به این کمک‌ها وابسته است. عدم التزام امارات و عربستان سعودی به تعهد مالی خود در حالی است که برخی کشورها بیش از میزان تعهد خود پرداخت کرده‌اند.

روزنامه دیلی تلگراف در ادامه نوشت: زمانی که سعودی‌ها تعهد می‌دادند، با برگزاری کنفرانس خبری تبلیغات وسیعی به راه انداختند. آن زمان سعودی‌ها می‌گفتند که امیدوارند این کمک‌ها بتواند درد و رنج بسیاری را تسکین دهد.

«لوید راسل مویل» عضو حزب کارگر در پارلمان انگلیس به این روزنامه گفت که سعودی‌ها سالانه ۵۰ میلیارد دلار برای نابودی یمن و آواره کردن میلیون‌ها نفر هزینه‌ می‌کنند اما حاضر نیستند که مقدار ناچیزی از این مبلغ را برای نجات کسانی که از بمباران‌ها جان سالم به در برده‌اند هزینه کنند.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرده است که اگر کمک‌های کشورهای جهان به موقع نرسد، سهم غذای ۱۲ میلیون یمنی کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر  ۲.۵ میلیون یمنی از سوءتغذیه رنج می‌برند. روزنامه دیلی تلگراف در پایان نوشته است که مسئولان سعودی حاضر نشده اند در این خصوص به سؤالات این روزنامه پاسخ دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول