اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عمده همکاری روسیه و ایران در صادرات محصولات کشاورزی است

معاون استاندار استان سارتوف روسیه یکی از بیشترین همکاری‌های دو کشور روس و ایران را در صادرات محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: بیش از 300 محل سرمایه‌گذاری در استان ساراتوف وجود دارد.

عمده همکاری روسیه و ایران در صادرات محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الکسی ولادیمیدوویچ صبح امروز در دیدار با استاندار گلستان که به منظور افرایش همکاری‌های بین دو کشور ایران و روسیه انجام گرفت، اظهار کرد: استان ساراتوف یکی از قطب‌های کشاورزی فدراسیون روسیه است و تمام بخش‌های کشاورزی، صنعت و توریسم در استان ساراتوف قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روابط ما در بالاترین سطح خودش قرار دارد، تصریح کرد: رهبران کشورهای ما دستور دادند که روابط‌مان را در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را گسترش بخشیم.

* آمادگی ساراتوف روسیه برای گسترش همکاری‌های در زمینه‌های صنعت، توریسم و علمی با گلستان
معلاون استاندار استان ساراتوف روسیه بیشترین همکاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران را در صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: ما آمادگی داریم در زمینه‌های صنعت، توریسم و همکاری‌های علمی با استان گلستان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ایران را به عنوان یک ظرفیت و شریک اقتصادی ویژه به حساب می‌آوریم، ابراز کرد: علاقمند هستیم در همه زمینه‌ها با شما همکاری کنیم همکاری با ایران اجازه می‌دهد که حجم تولیداتمان را افزایش دهیم.
این مقام مسؤول گفت: در دو سال اخیر این سومین گروهی است که به ایران آوردیم و در حال حاضر قراردادهای زیادی برای فروش محصولات صنعتی و کشاورزی داریم که این به ما کمک می‌کند به سمت جلو حرکت کنیم.
ولادیمیدوویچ با بیان اینکه ساراتوف 550 کیلومتر با قزاقستان مرز دارد، ابراز کرد: این استان 100 هزار کیلومتر وسعت و 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد نیروی فعال این استان 1.5 میلیون نفر است که 30 درصد این جمعیت تحصیلات عالیه دارند.

* وجود بیش از 300 محل سرمایه‌گذاری در روسیه
این مسوول روسی با بیان اینکه بیش از 300 محل سرمایه‌گذاری در استان ساراتوف روسیه وجود دارد، گفت: ساراتوف دارای پنج پارک صنعتی، کشاورزی و لجستیکی است.
وی ادامه داد: این استان در مسیر 9 جاده بین‌المللی فدراسیون روسیه قرار دارد، هزار و 702 مگاوات گاز تولید می‌کند که 30 درصد مصرف داخلی و مابقی صادرات می‌شود.
این مسوول روسی از اولویت‌های مهم استان را توسعه علوم و نوآوری، صنایع شیمیایی، فناوری اطلاعات و فرآوری محصولات کشاورزی برشمرد و استان گلستان را به لحاظ مستعد بودن در بخش کشاورزی آماده همکاری بین دو کشور دانست.


انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول