اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات سابق فرانسوی: ماکرون باید بی‌اعتمادی ایرانی‌ها را برطرف کند

یک دیپلمات کارکشته فرانسوی معتقد است رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند همزمان هم به ایران فشار بیاورد و هم خواستار آمدن آنها پای میز مذاکره شود.

دیپلمات سابق فرانسوی: ماکرون باید بی‌اعتمادی ایرانی‌ها را برطرف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژرارد آرو» سفیر پیشین فرانسه در آمریکا، فلسطین اشغالی و سازمان ملل امروز (جمعه) در اظهار نظری درباره سفیر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به پاریس گفت وظیفه رفع بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکا و اروپا برعهده فرانسه است.

آرو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «[دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] به ایرانی‌ها فشار می‌آورد و همزمان خواستار تسلیم شدن [و مقابله نکردن] آنهاست».

در حالی که به نظر می‌رسد آرو هنوز از خلف وعده‌های آمریکا در قبال کره شمالی و به شکست انجامیدن سه دیدار سران دو کشور درس نگرفته، افزود: «اما او (ترامپ) خواستار جنگ نیست و دیدگاه منعطف وی درباره خواسته‌هایش را می‌توان در پرونده کره شمالی مشاهده کرد».

این دیپلمات فرانسوی اما مسئولیت کاهش بی‌اعتمادی ایران به آمریکا و اروپا را بر گردن «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه - که امروز با ظریف دیدار می‌کند - دانست و توضیح داد: «چالش ماکرون این است که رویکرد [ترامپ] را با بی‌اعتمادی، غرور و چند دستگی ایرانی‌ها وفق دهد».

 

ظریف که از چند روز پیش سفر اروپایی خود را با مقصدهای فنلاند، نروژ و سوئد آغاز کرده بود؛ شامگاه گذشته (پنجشنبه) به پاریس سفر کرد تا ماکرون و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند. (جزئیات بیشتر)

قرار است فردا (شنبه) به مدت دو روز نشست سران گروه هفت در فرانسه برگزار شود. ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری در اسلو به همراه همتای نروژی و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره سفرش به پاریس گفت: سفر من ارتباطی به نشست گروه هفت ندارد.

با توجه به اینکه ماکرون یک روز قبل از حضور در نشست گروه هفت با ظریف دیدار می کند، آن هم در حالی که ظریف چندی پیش از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحت تحریم قرار گرفت، نشانگر عزم و اراده دولت پاریس برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی و ایفای نقش در کاهش تنشهاست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول