اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح 55 پروژه عمرانی برق‌رسانی به مناسبت هفته دولت در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: به مناسبت هفته دولت امسال، 55 پروژه عمرانی برق‌رسانی در حوزه صنعت توزیع برق استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 55 پروژه عمرانی برق‌رسانی به مناسبت هفته دولت در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به پروژ‌ه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت امسال، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت امسال، 55 پروژه عمرانی برق‌رسانی در حوزه صنعت توزیع برق استان سمنان با اعتباری به مبلغ 156 میلیارد و 766 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که 6 پروژه بهسازی و تأمین روشنایی معابر با هزینه هفت میلیارد و 638 میلیون ریـال در استان سمنان افتتاح می‌شود، گفت: 13 پروژه بهینه‌سازی 54 هزار و 512 متر شبکه و تأسیسات توزیع برق با مبلغ 41 میلیارد و 840 میلیون ریال، به‌عنوان پروژه‌هایی است که در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که 6 پروژه تبدیل 10 هزار و 540 متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار با اعتبار هفت میلیارد و 25 میلیون ریال در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود، افزود: 12 پروژه تجهیز ایستگاه‌های توزیع برق زمینی و هوایی با هزینه 20 میلیارد و 108 میلیون ریال نیز افتتاح می‌شود.

موسوی‌زاده با ابراز این‌که پروژه توسعه و اصلاح 73 کنتور هوشمند برق در قالب طرح فراسامانه اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) با مبلغ یک میلیارد و 234 میلیون ریال نیز در استان سمنانبه بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: 16 پروژه در قالب تأمین برق مشترکان جدید با هزینه 67 میلیارد و 25 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه بهینه‌سازی دو هزار و 285 دستگاه انشعابات آمپری و لوازم اندازه‌گیری مشترکان برق با اعتبار 11 میلیارد و 896 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری استان سمنان در هفته دولت سال جاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: احداث یک‌هزار و 254 کیلومتر شبکه هوایی و زمینی، نصب یک‌هزار و 499 دستگاه پست‌های توزیع برق به قدرت 197 مگاولت آمپر، جذب 58 هزار و 86 مشترک جدید، نصب 21 هزار و 875 دستگاه سرچراغ معابر و همچنین برقراری 556 انشعاب برق چاه آب کشاورزی، ازجمله اقدامات صورت‌گرفته این شرکت محسوب می‌شود.

موسوی‌زاده یادآور شد: به‌منظور اجرای پروژه‌های توسعه و احداث، اصلاح و بهینه‌سازی و روشنایی معابر از آغاز دولت تدبیر و امید تا زمان حاضر، بالغ‌بر 265 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

طرح حذف قبوض کاغذی برق در سمنان عملیاتی شد

وی گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و حفظ محیط زیست، طرح ملی قبض سبز با موضوع حذف قبوض کاغذی برق در استان سمنان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اضافه کرد: مأموران این شرکت برای اخذ شمـاره تلفن همراه مشترکان استان، از یازدهم خردادماه سال جاری به مشترکان مراجعه و اطلاعات را جمع‌آوری کردند.

موسوی‌زاده با بیان این‌که از هفدهم مردادماه سال جاری، قبوض کاغذی برق در استان سمنان حذف شده است، افزود: پیامک‌های صحت‌سنجی شماره تلفن همراه، برای 250 هزار مشترک استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: 379 هزار و 681 مشترک در استان وجود دارند که از این تعداد، شمـاره همراه 257 هزار و 578 مشترک جمع‌آوری شده که طبق این آمار، افزون بر 70 درصد مشترکان برق تاکنون در این طرح مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان عنوان کرد: میزان مشارکت مردم در طرح حذف قبوض از طریق سامانه پیامکی 2000121121 که برای دریافت اطلاعات موردنیاز بهای برق مصرفی مشترکان از سوی این شرکت تهیه شده، 19 هزار و 297 پیامک از خردادماه تا زمان حاضر ارائه شده است.

موسوی‌زاده یادآور شد: مشترکانی که تا به حـال مـوفق به مشـارکت در این طـرح نشده‌اند، می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود، شناسه قبض 13 رقمی اشتراک و یا اشتراک‌های خود را به سرشماره 2000121121 با کد دستوری #شناسه قبض*p* پیامک کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشترکان در صـورت تغییر شماره تلفن همراه یا تغییـر ملک، می‌توانند با کد دستوری #شناسه قبض *d* را به سامانه 2000121121 پیامک کنند.

گذر موفق از پیک بار تابستانی با مشارکت مشترکان 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: گذر موفق از پیک بار و تابستان بدون خاموشی و اجرای شایسته طرح 098، با مشارکت ارزشمند مشترکان برق استان و تلاش کارکنان این شرکت محقق شد.

موسوی‌زاده گفت: پیک بار شرکت توزیع برق استان سمنان در سال 1398، ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه بیست و پنجم تیرماه سال جاری، به میزان 494 مگاولت حادث شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.24 درصد رشد را به همراه داشته است.

وی با اشاره به این‌که تعداد مشترکان برق استان سمنان به تفکیک تعرفه تا پایان تیرماه امسال، 379 هزار و 228 مشترک برآورد شده است، افزود: به لحاظ تعدادی، 76.75 درصد مربوط به تعرفه بخش خانگی، 5.91 درصد عمومی، 1.65 درصد کشاورزی، 1.34 درصد صنعتی، 13.77 درصد تجاری و 0.58 درصد به بخش روشنایی معابر اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: 71.16 درصد انرژی مصرفی استان در بخش تولیدی که شامل بخش‌های صنعتی و کشاورزی است، صرف می‌شود که حدود 22.7 درصد، بیشتر از میزان مصرف این بخش در کشور است.

موسوی‌زاده با بیان این‌که برای خدمات‌دهی به مشترکان استان سمنان قریب 11 هزار و 913 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط هوایی و زمینی در استان وجود دارد، اظهار کرد: تغذیه برق مشترکان استان از طریق هفت هزار و 874 ایستگاه هوایی توزیع برق با ظرفیت یک‌هزار و 390 مگاولت آمپر انجام می‌شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول