اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تعهد 1500 میلیاردی دولت برای حق بیمه روستائیان در سال 98

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: سهم دولت برای پرداخت حق بیمه روستائیان در سال 98 حدود هزار و 500 میلیارد تومان به این صندوق است.

تعهد 1500 میلیاردی دولت برای حق بیمه روستائیان در سال 98

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله رازانی صبح امروز در جلسه کارگزاران منتخب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: بیمه اجتماعی روستائیان با فراگیری گسترده در کشور برای خدمت‌رسانی به جامعه روستائیان، عشایر  کشاورزان در کشور راه‌اندازی شده است که نزدیک به 6 میلیون خانوار در روستاهای کشور ساکن هستند که حدود 50 درصد این افراد زیرپوشش سایر نهادهای بیمه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: دولت در سال گذشته حدود هزار و 100 میلیارد تومان بابت حق بیمه سهم خودش برای کسانی که یا از قبل بیمه شدند یا سال گذشته که به بیمه‌شده‌های ما اضافه شدند قبول کرد که پرداخت کند که بخشی به حساب صندوق پرداخت شده و بخشی دیگر در حساب‌های مشترک دولت و صندوق قرار دارد و در فرصت مناسب پرداخت صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه دولت به دنبال گسترش این بیمه در سطح جامعه است و در سال جاری رقم قابل توجهی در بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: سهم پرداختی دولت در سال 98 حدود هزار و 500 میلیارد تومان به این صندوق است.

این مسؤول با اعلام اینکه یک میلیون و 100 هزار نفر بیمه پرداز فعال زیرپوشش این صندوق در کشور داریم، ادامه داد: سال گذشته 150 هزار نفر به این جامعه افزوده شد و برای امسال برآورد عضویت بیش از 250 هزار نفر در این بیمه اجتماعی را داریم.

رازانی با اشاره به اینکه در این نوع از بیمه تنها یک سوم حق بیمه از سوی روستائیان پرداخت می‌شود و دو سوم آن از سوی دولت پرداخته می‌شود، گفت: عملکرد خوبی از استان مازندران در این حوزه مشاهده شده است که شاهد رشد بیشتر این بیمه در استان بوده‌ایم.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان از سال 84 در کشور آغاز به فعالیت کرد و در این مدت خوشحالیم که توانسته‌ایم خدمات خوبی به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به لزوم حمایت و تقویت کارگزاری‌های بیمه اجتماعی روستائیان گفت: از برنامه‌های جدی این صندوق بیمه حمایت برای تقویت کیفی و عملکردی کارگزاری‌های این بیمه در کشور است تا هم از نظر درآمدی و هم سطح ارائه خدمات بتوانند به سطح مطلوبی دست یابند که برای تحقق این امر تسهیلات و اعتباراتی امسال به استان ها تزریق خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: صندوق مازندران در بین استان‌های کشور جزء استان‌های خوب و موفق است و امیدواریم با تبادل نظرات و تعامل استان مازندران بیش از این موفق‌تر شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کارگزاران را حلقه وصل فعالیت‌های صندوق به مردم دانست و گفت: از عملکرد صندوق راضی هستم.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف باید از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان حمایت کنند تا به اهداف خود برسد.

وی خواستار تحت پوشش قرار گرفتن همه جامعه هدف استان از این بیمه شد و افزود: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستائیان و کشاورزان استان مازندران است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران نیز گفت: در حال حاضر 100 هزار خانوار از خدمات بیمه‌ای برخوردار بوده و 4 هزار نفر نیز از مستمری بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند هستند.

محمد ابراهیمی افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که با کارگزاری‌ها در شهرستان‌ها داریم بتوانیم 19 هزار نفر را جذب کنیم تا به سهمیه تعیین شده ستاد برسیم.

وی ادامه داد: براساس اصل قانون اساسی، سازمان‌هایی برای خدمات بیمه‌ای به مردم تشکیل شده که بیمه روستاییان و عشایر از جمله آن است و مازندرانی‌ها باید در بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای در خط مقدم قرار گیرند.

این مسؤول با اشاره به حمایت مسؤولان از بیمه اجتماعی روستایی تصریح کرد: نیاز است در زمینه جذب همه جامعه هدف برنامه‌ریزی کنیم.

ابراهیمی گفت: رویکرد این بیمه ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت شدگان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران با بیان اینکه تضمین امنیت و آرامش برای عشایر، روستاییان و کشاورزان این است که زیر پوشش بیمه‌ای قرار گیرند، افزود: اعتماد و فرهنگ سازی باید در بین مردم به وجود آید تا آن‌ها زیر پوشش صندوق قرار گیرند.

در پایان این جلسه کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران مشکلات و دغدغه‌های خود را با مسؤولان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/86018/ع/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول