اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هزینه 76 میلیارد تومانی برای پروژه ساری ـ تاکام/ اختصاص 650 میلیون تومان برای بهسازی راه‌های سیل‌زده

بخشدار منطقه کلیجان‌رستاق ساری از اختصاص 650 میلیون تومان برای بهسازی راه‌های سیل‌زده منطقه کلیجان‌رستاق خبر داد.

هزینه 76 میلیارد تومانی برای پروژه ساری ـ تاکام/ اختصاص 650 میلیون تومان برای بهسازی راه‌های سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی بابایی‌لولتی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره پروژه ساری ـ تاکام با بیان اینکه این طرح به دو قطعه اول و دوم تقسیم شده است، اظهار کرد: قطعه اول بیش از 13 کیلومتر است که از انتهای ساری آغاز و تا علوی‌کلا ادامه می‌یابد و برای اجرای این پروژه 27 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

بخشدار منطقه کلیجان رستاق اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی فاز اول 81 درصد و در قطعه دوم 8 کیلومتر با اعتباری حدود 40 میلیارد تومان است که پیشرفت فیزیکی این حوزه 54 درصد است.

وی  با بیان اینکه در قطعه دوم به لحاظ طول کمتر از فاز نخست است که بستگی به موقعیت جغرافیایی نیاز به اعتبار بیشتر است، ادامه داد: در طول یک سال گذشته نسبت به چهار سال گذشته میزان پیشرفت فیزیکی پروژه چهار برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت این پروژه به صورت ماهانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخشدار منطقه کلیجانرستاق در ارتباط با توسعه کشاورزی بخش گفت: از 2 هزار 600 هکتار اراضی کشاورزی بخش برنج حدود 400 هکتار در محدوده رودخانه زارم رود واقع شده که این محدوده به دلیل نداشتن پشتوانه آبی جز اراضی استرسی بوده که کشاورزان در برخی مواقع با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی مواجه می‌شدیم، پیگیری‌های از طریق نمایندگان برای اجرای پروژه سد در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اختصاص 650 میلیون تومان برای جبران خسارت سیل به بخش راه‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: در منطقه سقندیکلا پنج مسیر رانشی داشتیم 200 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

بابایی میزان اعتبار سالانه  این بخش را 76 میلیارد و 228 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: به لحاظ دریافت اعتبارات رتبه سوم شهرستان را در اختیار داریم.

وی در ارتباط با یک طرفه کردن محور تاکام به ساری در ایام پرتردد، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح باید از سوی مسؤولان ملی در وزارت راه و شهرسازی انجام شود با وجود محدودیت‌های قانونی همه تلاش ما برای جلوگیری از ترافیک شدید در روزهای پایان هفته است.

بخشدار منطقه کلیجان‌رستاق در ارتباط با مشکل خطوط تلفن و اینترنت، گفت: در برخی از مناطق خط تلفن جی اس‌ام در اختیار روستائیان قرار گرفته و افزایش پهنای باند بستگی به تقاضای عمومی دارد.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول