اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

گزینه‌های ملی برای شهرداری مطرح هستند/ صفری در حد قزوین نبود

یک عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه صفری از ابتدا در حد شهرداری قزوین نبود، گفت: امروز به‌دنبال طرح گزینه‌های ملی برای شهرداری هستیم.

گزینه‌های ملی برای شهرداری مطرح هستند/ صفری در حد قزوین نبود

محسن حق شناس عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، اظهار کرد: مطابق قانون زمانی که شهرداری استعفا می‌دهد نباید شهر حتی برای یک ساعت بدون شهردار اداره شود و باید یکی از کارمندان به عنوان سرپرست یا شهردار انتخاب شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط شهر قزوین از همان ابتدا باید به دنبال انتخاب یک سرپرست توانمند برای شهرداری ‌بودیم، افزود: محمد درافشان در مدت دو ساله حضور خود در معاونت فرهنگی ورزشی عملکرد خوبی نسبت به دیگر معاونت‌ها داشت و در نهایت نیز توانست با رای اکثریت، به عنوان سرپرست شهرداری منصوب شود.

حق شناس با بیان‌اینکه زمانی که اکثریت شورا اصلاح طلب هستند طبیعتا گزینه شهرداری از این طیف انتخاب می‌شود گفت: ما نیز به دنبال نیروهای متخصص و توانمند هستیم و در همکاری با شهردار قبلی نیز نگاه سیاسی نداشتیم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان اقلیت شورا ارتباط خوبی با شهردار قبلی داشتیم چرا که معتقدیم در حوزه مدیریت شهری با شخص رو‌به‌رو نیستیم بلکه با شهر به عنوان یک موجود زنده و جان‌دار مواجه هستیم.

حق‌شناس تصریح کرد: در ماه‌های پایانی حضور صفری در شهرداری شایعات زیادی در فضای مجازی در رابطه با او منتشر شد که برخی از آنها دروغ محض بود و این در حالی‌است‌که معتقدیم با فریادزدن مشکلات حل نمی‌شود بلکه ممکن است آبروهایی ریخته و از افراد هتک‌حرمت شود.

حق‌شناس با بیان اینکه صفری از ابتدا در حد شهرداری قزوین نبود اما شرایط صحن به‌گونه‌ای پیش رفت که گزینه دیگری برای انتخاب نداشتیم، عنوان کرد: در بعضی موارد از جمله سیل، پرداخت حقوق پرسنل و عدم توقف پروژه‌های عمرانی شهرداری در دوره صفری خوب عمل کرده است.

 

شهر قزوین نیازمند گزینه‌های قوی برای مدیریت شهری است

وی یاد آور شد: ما نیز تا به این لحظه نام‌هایی را در بین افراد می‌شنویم اما معتقدیم شهرداری قزوین نیازمند گزینه‌های قوی است که سابقه مدیریت شهری را نیز در کارنامه خود دارند.

وی افزود: از نظر ما شهردار قزوین باید سابقه مدیریت شهری را داشته باشد اما گزینه‌هایی همچون آصفی، مجابی و گروسی که مطرح می‌شوند سابقه مدیریت شهری را در کارنامه خود ندارند.

وی یادآور شد: قزوین نیازمند یک شهردار توانمند در حوزه عمرانی و برنامه‌ریزی شهری است و تنها در این‌صورت شاهد رشد و پیشرفت شهر خواهیم بود.

عضو شورا اسلامی قزوین ادامه داد: ما گزینه‌های ملی را برای شهرداری قزوین در دست داریم و قطعا در جلسه معرفی می‌کنیم منتها اینکه با توجه به اینکه جزو اقلیت شورا محسوب می‌شویم شانس این گزینه‌ها کم خواهد بود.

وی یاد آور شد: افرادی همچون نیکزاد معاون عمرانی سابق استانداری و محمدزاده از گزینه‌های ما برای شهرداری قزوین هستند که عملکرد خوبی نیز در حوزه عمرانی و مدیریت شهری دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: امیدوارم در بین گزینه‌های اصلاحات چهره‌هایی همچون شیری که سابقه مدیریت اجرایی در حوزه شهرسازی را داشته نیز وجود داشته باشد تا شهر قزوین به دست نیروهای توانمند راهبری و مدیریت شود.

حق‌شناس اعلام کرد: نگاه سیاسی به انتخاب شهردار یک اشتباه محض است و امیدوارم طیف اکثریت شورا در انتخاب حزبی خود به دنبال استفاده از نیروهای توانمند باشند.

وی در پایان یادآور شد: استفاده از نیروهای توانمند و متخصص کاهش هزینه‌ها و ارتقاء مدیریت شهری را در شهر به‌دنبال دارد و امیدواریم این نگاه در بین تمامی اعضای شورای شهر قزوین حاکم شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول