اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تبریز هیچ آمادگی اولیه برای مواجهه با بلایای طبیعی ندارد/ انتقاد از شرایط فعلی پارک اوتیسم

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: مدتهاست که موضوعات مرتبط با مدیریت بحران در حد حرف و سخن باقی مانده و عملکردی در این خصوص دیده نمی شود و در صورت وقوع هر اتفاق و یا بلایای طبیعی، هیچ آمادگی اولیه ای در مواجهه با این بلایا نداریم.

تبریز هیچ آمادگی اولیه برای مواجهه با بلایای طبیعی ندارد/ انتقاد از شرایط فعلی پارک اوتیسم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله تقی پور امروز در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با بررسی نامه استانداری در خصوص پدافند غیر عامل و احداث پارک بازیافت توسط شهرداری منطقه هفت با اشاره به اینکه  اقدامات شهرداری تبریز در خصوص مدیریت بحران وبلایای طبیعی باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: مدتهاست که موضوعات مرتبط با مدیریت بحران در حد حرف و سخن باقی مانده و عملکردی در این خصوص دیده نمی شود.

وی گفت: در صورت وقوع هر اتفاق و یا بلایای طبیعی، هیچ آمادگی اولیه ای در مواجهه با این بلایا نداریم.

تقی پور با بیان اینکه این قضایا باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود تاکید کرد: مشکلات ساختاری مدیریت بحران باید جمع آوری شده و چارت مشخصی از زیر مجموعه ی این مدیریت مشخص شود.

وی با اشاره به همایش ها و آموزش های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: این میزان از آموزش ها کافی نیست و بر اساس آمار اعلام شده بسیاری از مرگ میرهای ناشی از حوادث طبیعی از کمبود اطلاعات در برخورد با این بالایا اتفاق می افتد.

تقی پور تصریح کرد: نبود تیم آماده و سازمان دهی شده برای مقابله با بحران، کمبود تجهیزات و تعریف نشدن صحیح وظایف از جمله ی دیگر معضلات در زمینه مدیریت بحران است.

سعید نیکو خصلت عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه در زمان وقوع بحران به یاد تشکیل تیم و یا جلسات اضطراری می افتیم خاطر نشان کرد: تشکیل تیم های متشکل از افراد حرفه ای برای مقابله با شرایط اضطراری نباید منوط به روزهای خاص و بحرانی شود.

وی تاکید کرد: داشتن برنامه مشخص و هدفمند در زمان وقوع حوادث اصلی ترین راه برای مدیریت شرایط بحرانی است.

در پایان مقرر شد نامه مذکور با ارجاع به کمیته های مرتبط  بررسی شده و با ریشه یابی مشکلات فعلی، تصمیمات مقتضی توسط کمیسیون محیط زیست و خدمات اخذ شود.

در ادامه رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ضمن انتقاد از شرایط فعلی پارک اوتیسم در بخشی از مجموعه تفریحی ائل گلی گفت: پارک اوتیسم با مقیاس های روز و بر اساس نیاز کودکان اوتیسم طراحی و ساخته شده بود.

تقی پور اظهار داشت: اما امروز شاهد تغییرات عمده و اساسی در طراحی و حضور شهروندان عادی در این پارک هستیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن یک پارک متناسب با استانداردهای مخصوص این کودکان از جمله حقوق اولیه و طبیعی آنها است، گفت: با مطالعه در خصوص علایق کودکان اوتیسم، تمامی امکانات بر این اساس در این پارک طراحی و پیاده سازه شده بود.

تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایده ساخت پارک بازیافت توسط شهرداری منطقه هفت، گفت: این ایده یکی از نیازهای اساسی در بحث مدیریت پسماند است.

وی تاکید کرد: استفاده از شهرداران مدارس در بحث آموزش های شهروندی میتواند کمک بزرگی بشمار آمده و نتیجه ی مطلوبی را رقم بزند.

در پایان رییس کمیسسیون محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به وضعیت روشنایی پارک ها و گلایه شهروندان گفت: تجهیز پارکها به روشنایی بیشتر و هرس شاخه های خشک از جمله ی اقدامات ضروری است که باید توسط سازمان پارکها سریعا پیگیری شود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول