اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«زلمای خلیل زاد» برای شروع دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه می‌رود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان برای شروع دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه سفر می‌کند.

«زلمای خلیل زاد» برای شروع دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه می‌رود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز سه شنبه برای شروع دوباره مذاکرات با طالبان به دوحه و سپس به کابل می‌رود. 

براساس اعلام وزارت خارج، آمریکا، خلیل زاد در دوحه با طالبان به منظور تسهیل روند صلح و پایان دادن به بحران در افغانستان مذاکره خواهد کرد. 

وزارت خارجه آمریکا گفته، خلیل زاد در کابل نیز با رئیس جمهور افغانستان درباره روند صلح و ترغیب آنها به مذاکرات درونی بین افغانها رایزنی خواهد کرد. 

دو روز پیش حمله به یک مراسم عروسی در پایتخت افغانستان باعث کشته شدن دهها نفر شد. اگر چه مسئولیت این حمله مرگبار را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته اما «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان طالبان را برای فراهم کردن زمینه‌های خشونت در این کشور مورد انتقاد و سرزنش قرار داد. 

آمریکا و طالبان افغانستان تا کنون 8 دور مذاکره به میزبانی قطر برگزار کرده‌اند اما تا کنون نتیجه مشخصی از این مذاکرات به دست نیامده است.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر ماه جولای گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد تا زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شمار نیروهای رزمی آمریکا در افغانستان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول