اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

داعش تهدید جدی برای افغانستان، منطقه و جهان است

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه داعش تهدید جدی برای افغانستان، منطقه و جهان است و مبارزه با این گروه نیازمند اجماع ملی و هماهنگی منطقه‌ای و جهانی است.

داعش تهدید جدی برای افغانستان، منطقه و جهان است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه داعش تهدید جدی برای افغانستان، منطقه و جهان است و مبارزه با این گروه نیازمند اجماع ملی و هماهنگی منطقه‌ای و جهانی است.

«کبیر حقمل» سخنگوی شورای امنیت ملی امروز (سه شنبه، ۲۹ اسد) در یک پیام تصویری که به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که گروه داعش ده‌ها حمله مرگبار در افغانستان راه‌اندازی کرده و این گروه تهدید جدی برای جهان است.

بسیاری از کشورهای همسایه افغانستان از جمله روسیه بارها اعلام کرده است که داعش به یک خطر جدی در افغانستان تبدیل شده و باید برای مبارزه با آن اقدام کرد. 

اما مقامات آمریکایی در ابتدا از خطر گسترش داعش در افغانستان طفره می‌رفتند، اما بعد از انجام چندین حمله گسترده این گروه در کابل، مجبور به پذیریش خطر روزافزون این گروه شدند. 

 «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه حکومت در همایش انتخاباتی «ثبات و همگرایی» گفت تداوم جنگ در افغانستان توسط طالبان، زمینه حضور داعش را فراهم ساخته است.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می شود که دو روز پیش حمله مرگباری از سوی گروه داعش در یک هتل عروسی در کابل انجام شد که در این حمله بیش از ۶۰ تن کشته و ۱۸۲ تن زخمی شدند.

اشرف غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی، پس از حمله بر یک سالن عروسی در غرب کابل، از مردم خواست تا در برابر گروه داعش بسیج شوند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول