اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت هادی خواستار توقف حمایت امارات از جدایی‌طلبان جنوب شد

وزارت خارجه دولت منصور هادی ادامه حمایت امارات از شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب را موجب شکست تلاش سعودی‌ها برای میانجیگری دانست.

دولت هادی خواستار توقف حمایت امارات از جدایی‌طلبان جنوب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات و عناصر دولت منصور هادی در جنوب یمن، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن از امارات خواست تا فورا حمایت از شورای انتقالی جنوب را متوقف کند.

به نوشته الجزیره، در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه دولت منصور هادی آمده است که حملات نیروهای شورای انتقالی جنوب در «أبین»، تلاش‌های عربستان سعودی برای واسطه‌گری و حل بحران را به شکست می‌کشاند.

تلاش‌های دو هفته‌ای دولت سعودی برای متقاعد کردن شورای انتقالی جنوب جهت عقب‌نشینی از «عدن» نه تنها تا کنون به جایی نرسیده، بلکه شبه نظامیان این شورا از صبح امروز (سه‌شنبه) حملات خود در شهر «أبین» را نیز آغاز کرده و با عناصر دولت منصور هادی درگیر شده‌اند.

به گفته منابع محلی نیروهای کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات قرار دارند مقر پلیس در استان أبین و مقر نیروهای ویژه امنیتی در شهر زنجبار، مرکز این استان واقع در جنوب یمن را به محاصره خود درآوردند.

منابع آگاه در دولت منصور هادی روز گذشته گفتند که یک روز پس از سقوط شهر «عدن» (شنبه هفته گذشته) دولت سعودی از منصور هادی پنج روز مهلت خواسته بود تا بحران را کنترل کرده و «عدن» را به وی بازگرداند.

اعتراض وزارت خارجه دولت هادی به امارات در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام آگاه اماراتی نوشته است که «منصور هادی» قصد شکایت از امارات به شورای امنیت سازمان ملل را داشت، اما سعودی‌ها مانع او شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

ائتلاف سعودی یک روز پس از سقوط «عدن» کمیته‌ای را برای کنترل اوضاع و تحویل شهر از شورای انتقالی جنوب به «عدن» اعزام کرد و هر روز مدعی است که شورا به درخواست سعودی‌ها برای عقب‌نشینی از شهر گردن نهاده و در حال خارج شدن از عدن است. اما شورای انتقالی جنوب نیز بارها این ادعا را رد کرده و گفته است که نه تنها در «عدن» می‌ماند بلکه قصد دارد استان «حضرموت» و برخی مناطق دیگر در جنوب یمن را نیز به کنترل خود در آورد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول