اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبرهای خوش فرهنگی رهاورد نشست صمیمی خبرنگاران با مدیرکل

نشست صمیمانه خبرنگاران و عکاسان فعال در حوزه فرهنگ و هنر فارس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد با چاشنی درد دل ها و پیشنهادات و انتقادات و البته خبرهای خوش فرهنگی برگزارشد.

خبرهای خوش فرهنگی رهاورد نشست صمیمی خبرنگاران با مدیرکل

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نشست صمیمانه خبرنگاران و عکاسان فعال در حوزه فرهنگ و هنر فارس  با مدیرکل فرهنگ و ارشاد که در هفته بزرگداشت خبرنگار نوید داده شده بود، امروز برگزار شد.

در این نشست خلاف قاعده نشست‌های معمول، خبرنگاران گوینده بودند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس شنونده خوبی برای پیشنهادات و انتقادات و درددل های برخی عکاسان خبری و خبرنگاران فرهنگی نویس رسانه های فارس بود.  

نشست با خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر به صورت فصلی

تلاش برای شناسایی و معرفی هنرمندانه شهدای رسانه در قالب تولیدات هنری ماندگار با همکاری سایر متولیان امر و تجدید میثاق با شهدای رسانه فراتر از غبارروبی آرامگاه این شهدای گرانقدر،ارتقای کیفیت برنامه‌های هفته خبرنگارمتناسب با شان خبرنگاران، تجهیز و ارتقای وضعیت کتابخانه نوتاسیس رسانه، تلاش برای تولید محصولات هنری برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی فارس برای جذب گردشگر فرهنگی و فعالیت‌های کیفی و بلندمدت در این زمینه، سهولت دسترسی به مدیر کل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای تحقق وعده های برزمین مانده درباره تالار بزرگ شهر و ساماندهی وضعیت سینماهای شیراز با توجه به اتفاقات اسفناک اخیر برای سینماهای قدیمی در شیراز، نداشتن سالن مناسب برای اجرای تئاتر و موسیقی با سطح بندی استاندارد،شناسنامه دار شدن خبرنگاران واقعی و خلط نشدن کار رسانه‌های رسمی با انتشار شایعات در فضای مجازی، برگزاری مستمر دوره های آموزشی در طول سال و منحصر نبودن این دوره ها در اوج جلسات وبرنامه‌های هفته خبرنگار، عدم توجه و تمرکز کاریکاتوری بر برخی رشته‌های هنری مثل موسیقی و غفلت از سایر رشته‌های هنری در شیراز، توجه بیشتر به مشکلات عکاسان خبری خصوصا عکاسان خبرگزاری‌ها از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست قول داد نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر به صورت فصلی تکرار شود و اینگونه دیدارها به درازا نکشد. صابر سهرابی برای سهولت دسترسی خبرنگاران حوزه به مدیر کل و معاونان پیشنهاد داد گروهی در فضای مجازی شکل بگیرد.

سهرابی همچنین از صدور کارت خبرنگاری برای خبرنگاران و عکاسان حوزه فرهنگ و هنر خبرداد و ابراز داشت: به معاونان هم تاکید می‌کنم که بیشتر برای پاسخگویی به رسانه‌ها وقت بگذارند.

کتابخانه تخصصی رسانه تجهیز می‌شود

این مقام مسئول با اشاره به تلاش های انجام شده برای راه اندازی کتابخانه تخصصی رسانه مژده داد: کمک پنج میلیون تومانی استاندار فارس برای تجهیز این کتابخانه هم محقق شده است. به زودی برای تغییر مکان و ارتقای فضای فیزیکی و تجهیز این کتابخانه با همکاری خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران وعکاسان خبری اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای علاقمندان به مباحث آموزشی هم خوش خبر بود و قول داد که دوره‌های آموزشی به صورت فصلی ادامه یابند و برگزاری این دوره‌ها فقط منحصر به هفته بزرگداشت خبرنگار نباشد.

سهرابی با اشاره به اینکه مباحث خوبی در این نشست هم اندیشی مطرح شده ابراز داشت: من 35 مورد را برای پاسخگویی یادداشت کردم که زمان مبسوط برای پاسخ به همه آن‌ها لازم است. من خیلی از مواردی که مطرح شد را قبول دارم ومباحثی که در این جلسات مطرح می شود، راهگشای ماست. البته برای بعضی از نواقص هم پاسخ هایی دارم که در جلسات پیش رو مفصلا به آنها می‌پردازم.

سندتوسعه فرهنگی_هنری فارس در آستانه رونمایی

وی درادامه این نشست از تدوین سند توسعه فرهنگی ـ هنری استان فارس تحت عنوان «فرنامک» خبر داد و گفت: این برنامه با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه، صاحبان اندیشه در حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان و اندیشمندان این بخش، تدوین شده است. 

سهرابی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر فرهنگ و ارشاد به فارس اظهار داشت: پس از تایید نهایی از سوی وزارت ارشاد، این سند که نقشه راه فرهنگی ـ هنری فارس را تا حدود زیادی مشخص خواهد کرد، رونمایی خواهد شد. سهرابی همچنین از آماده شدن مقدمات یک تفاهم‌نامه بین وزارت ارشاد و استانداری فارس خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در آینده نزدیک به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس خواهد رسید. 

مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به اینکه کار در حوزه فرهنگ و ارشاد نیازمند دقت و حساسیت فراوانی است، در پاسخ به برخی انتقادات درباره توقف هفته فیلم اروپایی گفت: برخی مشکلات اجرایی اجازه پاسخگویی به برخی مسائل و حواشی را نمی‌دهد، اگرنه شجاعت کافی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وجود دارد. 

وی در خصوص حواشی هفته فیلم اروپایی در فارس گفت: هفته فیلم اروپایی یک رویداد خوب بود که به دلایل خاصی اجرای آن در فارس متوقف شد؛ اما دفاع ما از اجرای این برنامه انجام شد اگرچه ضرورتی برای رسانه ای کردن این مباحث ندیدیم. گاهی مشکلاتی وجود دارد که نمی‌‍توانیم پاسخگو باشیم. امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در عرصه فرهنگ و هنر نباشیم. فرهنگ و هنر حوزه نرم افزاری است شرایط و اقتضائات آن با حوزه امنیتی متفاوت است.

سهرابی با تصریح اینکه تاثیر فعالیت در حوزه فرهنگ، در دراز مدت نمود بیرونی دارد، گفت: شخص وزیر با کلان برنامه‌های متفاوت در مجلس رای آورد و تحقق این کلان برنامه‌هاذنیاز به هماهنگی در سراسر استان دارد. ما هم از ابتدای حضور در راس مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را دنبال کرده‌ایم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های موثری در زمینه اقتصاد هنر، ایجاد میل و رغبت در جامعه برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی سایر کشورها پیش بینی کردیم، گفت: تدوین سند توسعه فرهنگی با نگاه دقیق به این مسائل انجام شده است.

وی ابراز داشت مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی عدیده است. اگر مسئولین بالادستی نگاه متفاوت از گذشته در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند قطعا حال فرهنگ و هنر در سراسر ایران خوب خواهد شد. حوزه فرهنگ و هنر هزینه بر است درآمد زا نیست. باید امروز هزینه کنیم تا سال‌ها بعد نتیجه بگیریم. متاسفانه این ویژگی مهم در کشور خوب دیده نشده است.

به گزارش فارس در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه فرهنگ و هنر فارس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول