اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد به همت سازمان اوقاف در روز عید غدیر

همزمان با عید سعید غدیر تعداد ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد با همت سازمان اوقاف و امور خیریه آزاد می‌شوند.

آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد به همت سازمان اوقاف در روز عید غدیر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همزمان با عید‌الله الاکبر، عید ولایت، عید سعید غدیر خم تعداد ۲۸۰ نفر از زندانی‌های جرائم غیرعمد با همت سازمان اوقاف و امور خیریه آزاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: باتوجه به رویکرد سازمان اوقاف در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی در سراسر کشور انجام شد تا در روز عید غدیر خم تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

آزادی ۲۸۰ زندانی که با مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان دربند هستند

وی ادامه داد: طی جلساتی که با سازمان زندان‌ها برگزار کردیم تعداد ۲۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از سال ۹۰ و با مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان در زندان گرفتار شده بودند و خانواده آنها نان‌آوری نداشت آزاد می‌شوند.

شرفخانی شاد کردن مؤمنان را یکی از اعمال سفارش شده توسط اسلام دانست و گفت: این امر در همه ایام سال خصوصاً در روز عید غدیر بسیار سفارش شده و الحمدلله با این اتفاق بسیاری از خانواده‌ها شاد خواهند شد. همچنین این اقدام سازمان اوقاف در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به خانواده‌های نیازمند است که در این زمینه با آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد مشکلات معیشتی برخی خانواده ها با بازگشت نان آور خانواده به جمع آنها حل خواهد شد.

جمع‌آوری مبلغ ۲ میلیارد تومان با کمک خیران و عواید موقوفات مرتبط

وی از هزینه کرد مبلغ ۲ میلیارد تومان برای این امر خبر داد و گفت: این مبلغ با مشارکت‌ عموم مردم، خیران و عواید موقوفات مرتبط توسط سازمان اوقاف و امور خیریه جمع آوری و ان‌شاالله در روز عید غدیر این ۲۸۰ نفر به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند.

آزادی زندانیان نیازمند از عید غدیر امسال آغاز شده و در طول سال ادامه دارد

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه این طرح در طول سال ادامه خواهد داشت، گفت: باتوجه به اینکه مرکز امور خیریه به تازگی راه‌اندازی شده است موضوع آزادسازی زندانیان یکی از برنامه‌های اصلی این مرکز است و در طول سال ادامه خواهد داشت و به لطف خدا در مناسبت‌های دیگر هم شاهد آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط این مرکز خواهیم بود.

وی در پایان از عموم خیران و مردم نیکوکار و ولایی ایران اسلامی درخواست کرد تا با مشارکت در این امر خیر بسیاری از گرفتاران دربند زندان‌ها را که به دلیل جرائم مالی و غیر عمد در زندان هستند و خانواده آنها از داشتن نان‌آور محروم شده‌اند را نجات دهند.

به گزارش فارس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ را برای دریافت کمک‌های عموم خیران و نیکو‌کاران جهت آزادی زندانیان نیازمند اعلام کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول