اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

چالش‌های حوزه کودکان باید با حرکت جهادی مرتفع شود

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: با یک حرکت جهادی باید چالش‌های حوزه کودکان را مدیریت کنیم و همه باید برای پاسخگویی به این نیاز اساسی دست در دست هم دهیم.

چالش‌های حوزه کودکان باید با حرکت جهادی مرتفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در کنفرانس تخصصی کودک که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قانون اساسی به عنوان یک قانون اساسی پیشرو اصول زیادی را به ملت اختصاص داده و به بهترین وجه در پرتو آموزه‌های دینی حقوق شهروندی را به تصویر کشیده است.

وی افزود: یک سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می‌دهند بنابراین جلوه‌هایی از آنچه در قانون به تصویر کشیده شده در مورد این قشر است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اضافه کرد: یکی از قوانین کنوانسیون، حقوق کودک است که ایران به آن پیوسته و ما ملکف به اجرای قوانین آن هستیم.

عباسی ادامه داد:۲ میلیارد از مجموع جمعیت جهان را کودکان تشکیل می‌دهند بنابراین برای این قشر پیمان‌نامه حقوق کودک به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: برخلاف گذشته که نگاه به کودکان کلاسیک بود، این کنوانسیون از دیدگاه منطقی برخوردار بوده و به همه کودکان حق برخورداری از آموزش و زندگی رو به پیشرفت می‌دهد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری تصریح کرد: اگر گفته می‌شود که کودکان آینده‌سازان کشور هستند بیان‌گر آن است که همه باید توجه خود را معطوف کودکان کنند و این امر در آموزه‌های دینی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

عباسی گفت: اگر به معارف اهل‌بیت(ع) توجه کنیم به جایگاه بالای حقوق کودکان در آموزه‌های دینی پی می‌بریم.

وی بیان کرد: وقتی در یک جامعه دینی زندگی می‌کنیم شایسته نیست کودکانی مشغول به کار بوده و از تحصیل بازمانده باشند و یا کودکان حاصل از طلاق و اعتیاد و بی‌سرپرست داشته باشیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: این معضلات نشأت گرفته از عدم توجه ما به آموزه‌های دینی است.

عباسی اضافه کرد:۱۶ دستگاه اجرایی در شورای کنوانسیون حقوق کودک عضو بوده و وظیفه آنان برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای دقیق حقوق کودکان است.

وی ادامه داد: نسبت به شناسایی چالش‌های این حوزه در استان‌های مختلف اقدام کردیم و چالش‌های استان قزوین نیز در حوزه کودکان شناسایی شده است.

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک عنوان کرد: برای حمایت از حقوق کودکان باید اهتمام ویژه داشته باشیم و امسال را سال تحول در حقوق کودک معرفی کردیم و گام‌های موثری در استان‌ها برداشته شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: مسولان امر باید چالش‌های پیش‌روی تحقق حقوق کودکان را مورد بررسی قرار داده و بهترین راهکارها را برای رفع این معضلات به کار بگیریم.

وی اظهار کرد: با یک حرکت جهادی باید چالش‌های حوزه کودکان را مدیریت کنیم و همه باید برای پاسخگویی به این نیاز اساسی دست در دست هم دهیم.

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: کسانی که فضای مجازی را بنا کردند در کشورهای خود فضای مجازی امنی را برای کودکان فراهم کردند اما در ایران چنین نیست بنابراین مسولان امر باید پاسخگو باشند که چرا شاهد نابسامانی در فضای مجازی کشور هستیم.

عباسی تصریح کرد: شایسته کودکان نیست که علی‌رغم بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌ها همچنان این قشر با معضل روبرو باشند.

وی یادآور شد: اگر بین دولت و مردم هم‌افزایی لازم وجود داشته باشد بسیاری از معضلات حوزه حقوق کودک مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول