اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت عید غدیر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در عید غدیر خم خبر داد و گفت: این کار با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور انجام می‌شود که در قالب این طرح، زندانی جرائم غیر عمد مالی در روز عید غدیر آزاد می‌شوند.

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت عید غدیر

حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال همزمان با دهه ولایت برنامه‌های مختلفی توسط اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های عید غدیرخم در 32 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این ایام همچنین مراسم اطعام نیازمندان نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های عید غدیر و دهه ولایت با عنوان «جشن علوی اکمال دین نبوی» برگزار می‌شود، اضافه کرد: همچنین در 32 بقعه مجری طرح جشن غدیر، مجموعه نمایشگاهی «غدیر که شامل ۱۲ عدد تابلو است که شبهات غدیر را جواب داده است، برگزار شده است.

جنتی با اشاره به اینکه قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر، تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه امیرالمومنین(ع) نیز از برنامه‌های اجرایی در این ایام است، افزود: برگزاری کاروان‌های شادی در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خادمان سادات بقاع متبرکه و اطعام فقرا نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت عید غدیرخم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از اجرای طرح آزادسازی نیازمندان همزمان با این دهه مبارک خبر داد و افزود: این کار با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور انجام می‌شود.

*آزادی زندانیان دارای بدهی کمتر از 50 میلیون تومان

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح زندانیان متأهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم غیر عمد مالی و زندانیانی که مرتکب جرائم غیر عمد مالی تا مبلغ 50 میلیون تومان شده و از سال 1390 در زندان به سر می‌برند آزاد خواهند شد، اضافه کرد: امیدواریم با این کار و با مشارکت خیرین زمینه آزادسازی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم سازیم.

جنتی با بیان اینکه طرح آزادی زندانیان ویژه عید غدیر در قالب دو مرحله انجام و پس از اجرای طرح مرحله نخست آزادی زندانیان نیازمند مقدمات اجرای دومین بخش آغاز می‌شود، تصریح کرد: این طرح شامل زندانیان بدهکار پرداخت مهریه نخواهد بود و صرفا برای زندانیان بی‌بضاعت و نیازمندی است که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه خیرین زنجانی همواره در کمک به نیازمندان پیشگام بوده و زنجان شهر خیرین و کریمان نام دارد، افزود: خیرین زنجانی همچون سایر نیکوکاران و دیگر هموطنان کشور در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شماره‌کارت بانکی ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ به نام «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول