اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احداث دهکده سفال به تولید صنایع‌دستی قرچک کمک می‌کند

شهردار قرچک گفت: احداث دهکده سفال کمک شایانی به تولید صنایع‌دستی قرچک می‌کند.

احداث دهکده سفال به تولید صنایع‌دستی قرچک کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، کارگروه تخصصی دهکده سفال شهرستان قرچک امروز با حضور محسن خرمی شریف شهردار، محسن کهزادی عضو شورای شهر، اسماعیل اردستانی رئیس اداره صمت و مریم خدابنده رئیس میراث اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص راه‌اندازی و بررسی مشکلات دهکده سفال برگزار شد.

محسن خرمی شریف شهردار قرچک در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم ظرفیت‎های منحصربه‌فرد قرچک را با احداث دهکده سفال به نحو احسن به نمایش بگذاریم و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر از هیچ کمکی به احداث این دهکده دریغ نخواهد کرد.

وی بابیان اینکه احداث دهکده سفال کمک شایانی به تولیدات خانگی و صنایع‌دستی قرچک می‌کند، افزود: احداث این دهکده باعث خواهد شد که هنرمندان رشته‌های مختلف سنتی و حتی افرادی که در خانه محصولاتی تولید می‌کنند در این منطقه فعالیت کرده و قرچک را به قطب تولیدات صنایع‌دستی استان تبدیل کنند.

شهردار قرچک بیان کرد: دهکده سفال حمایت از تولید محصولات صنایع‌دستی و آشنایی گردشگران با صنایع‌دستی شهرستان قرچک ایجاد می‌شود.

خرمی شریف افزود: زمین‌های داخل و یا خارج از محدوده برای واگذاری برای احداث دهکده سفال قطعاً استعلام شهرداری و درنهایت با توافق مالکین انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واگذاری زمین‌های بالای 2 هکتار موافقت کمیسیون ماده 5 را می‌طلبد که با توجه به تصویب طرح در شورای کمیته برنامه‌ریزی استان تهران، پیگیری مدیریت شهری در خصوص دهکده سفال قطعاً به تسریع کار کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول