اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نرخ بیکاری استان اصفهان 4 درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: براساس آمار سه ماه امسال استان نرخ بیکاری از 14.1 درصد به 10.7 دهم درصد رسیده است که قابل قبول نیست چرا که مشکلات ناشی از بیکاری است و باید تا رسیدن به پنج درصد تلاش شود.

نرخ بیکاری استان اصفهان 4 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید حسن قاضی‌عسکر ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در شرایط کنونی جنگ اقتصادی برای خدمت بهتر به مردم باید به منطقی‌سازی فرایندهای کاری عمل کنیم بنابراین با اقداماتی انجام شده بروکراسی اداری از یک سال به یک ماه کاهش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه سیستم آموزشی ما در کشور مشکل دارد چرا که  روش‌های حال مسأله ساده را به دانشجویان آموزش داده نشده است، تصریح کرد: استان اصفهان در یک منطقه خشک قرار دارد و صنایع آب‌پرور جوابگوی اشتغالزایی نیست و باید گردشگری در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: براساس آمار سه ماه امسال استان نرخ بیکاری از 14.1 درصد به 10.7 دهم درصد رسیده است که قابل قبول نیست چرا که مشکلات فعلی ناشی از بیکاری است و باید تا رسیدن به پنج درصد تلاش شود.

قاضی‌عسکر با بیان اینکه کمیته رفع موانع تولید و کارگروه سرمایه‌گذاری باید تشکیل شود تا سرمایه گذاران جذب شوند، گفت: اگر اقدامی برای جذب سرمایه گذار صورت نگیرد سرمایه‌گذاران را استان‌های دیگر شکار می‌کنند، اگر مسائل کلان اقتصادی حل نشود اندر خم یک کوچه خواهیم بود و آن طور که باید مشکلات   اقتصادی حل نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه دولتی بودن اقتصاد مانعی برای تولید است، تصریح کرد: مشکل دیگر سیاست سرکوب نرخ ارز بود که در این اوضاع اقتصادی کمی اصلاح و بخشی از آن به شرایط واقعی رسید اما هنوز ارز 4200 تومانی در حال عرضه شدن است که منشأ اصلی رانت و فساد است.

وی با بیان اینکه ضریب سود یارانه‌ها به سمت دهک‌های سرمایه‌دار می‌رود، گفت: به دلیل پرداخت نادرست یارانه‌ها در حوزه اقتصاد و توسعه‌های عمرانی و تکنولوژی رشد خوبی نداشتیم و ضربه مهلکی به اقتصاد کشور زده شد تا جایی که سال گذشته حوزه صنعت منفی نه درصد کوچک شده است و تنها در حوزه خدمات فقط دو سوم درصد رشد داشتیم که ناشی از مسائل کلان اقتصادی است.

قاضی‌عسکر با بیان اینکه مسائل سخت و پیچیده باید از پایین به بالا برطرف شود و اگر تاکنون برطرف نشده به دلیل اینکه فرهنگ سازی نشده است، گفت: طرح های سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است طرح‌های راکد اگر توجیه اقتصادی دارد باید احیا شود که در همین راستا دو شهرک ریسندگی در اصفهان و کاشان احداث می‌شود؛ بدون شک دشمن نقطه ضعفی در اقتصاد کشور پیدا کرد که جنگ اقتصادی را علیه کشور ما اعمال کرد.

یک انقلاب درونی و حرکت برنامه‌ریزی شده در جهت ترویج نماز صورت گیرد

در ادامه حسین رضایی با اینکه نماز یک امتحان عظیم برای مسؤولان است، اظهار کرد: حکومت جمهوری اسلامی برای امر نماز کوتاهی نکرده است باید در درون اتفاق افتد که برای نماز بتوان  کار کرد و این رزقی که خدا باید به ما بدهد.

نماینده رییس‌جمهور در ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه کسی که در دوران مسؤولیش بخواهد برای اقامه  نماز تلاش کند باید یک انقلاب درونی در خودش ایجاد کند، افزود: نماز چشم و چراغ پیامبر(ص) است و باید در موقع نماز کار رها شود.

وی گفت: یک انقلابی درونی و الگو شدن و یک حرکت برنامه ریزی شدن در جهت ترویج  و فرهنگ سازی اقامه نماز باید صورت گیرد.

جشنواره کباب و لبنیات یک رویداد ملی در تاریخ  گلپایگان بود

در ادامه حسین یارمحمدیان  با بیان اینکه در یک سال گذشته برنامه‌های فرهنگی منسجمی برگزار شده است، اظهار کرد: گلپایگان همواره مهد علما و فقاهت بوده و رویداد مهم کشوری آزمون ترنم وحی با حضور 120 حافظان کل قرآن قطعأ تحرکی در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

فرماندار گلپایگان  تصریح کرد: جشنواره کباب و لبنیات یک رویداد ملی در تاریخ  گلپایگان بود و این برنامه‌ها که حضور گردشگران را فراهم می‌سازد گردش مالی آن رونق تولید را به همراه داشت.

وی  با بیان اینکه برای نخستین بار از محل تملک دارایی اوراق توازن مبلغ 250 میلیون تومان در جهت کمک به کانون‌های مساجد بودجه تخصیص داده شده است، گفت: توسط استاندار اصفهان حمایت مالی در راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ستاد برنامه‌های قرآنی در شهرستان گلپایگان و خوانسار در صورت تأیید مهد قرآن کشور داده شده است.

یارمحمدیان با بیان اینکه تنها دستگاهی که در شهرستان رتبه برتر در اقامه نماز را کسب کرده فرمانداری بوده است و تمام دستگاه‌ها باید در امر اهمیت دادن به اقامه نماز عمل کنند، گفت: فضا سازی  معنوی نماز و پخش اذان در ادارات باید انجام شود.

فرماندار گلپایگان  تأکید کرد: دستگاه‌های ملی و استانی باید اختیارات را به شهرستان‌ها واگذار کنند، در شرایط جنگ اقتصادی قرارداریم و اختیارات به صورت پایلوت به پنج شهرستان استان تفویض اختیار داده شود.

انتهای پیام/63071/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول