اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جزییات نشست افغانستان در کاخ سفید به‌روایت وزیر خارجه آمریکا

پامپئو اظهار داشت: صلح در افغانستان باید ضمن کاهش خشونت و آتش‌بس تضمین کننده عدم تبدیل این کشور به مکانی برای حمله به آمریکا باشد.

جزییات نشست افغانستان در کاخ سفید به‌روایت وزیر خارجه آمریکا

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست کاخ سفید در مورد روند صلح افغانستان گفت: این نشستی با حضور ترامپ در مورد وضعیت فعلی صلح در افغانستان تشکیل شد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: بولتون، خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، جان دانفورد فرمانده ستاد مشترک و همچنین رئیس سیا از جمله کسانی بودند که در این نشست حضور داشتند.

به گفته پامپئو، آمریکا به رهبری ترامپ در حال تلاش برای یافتن راهی در افغانستان است.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: واشنگتن با همکاری دولت افغانستان به ایجاد یک صلح جامع و فراگیر در این کشور متعهد است؛ صلحی که ضمن کاهش خشونت و آتش بس، تضمین دهد که افغانستان دیگر به مکانی برای حمله به آمریکا و متعهدین این کشور نباشد.

این درحالی است که آمریکا و طالبان هشتمین دور مذاکرات خود را در قطر به پایان رسانده و خلیلزاد اعلام کرده است که به توافق نهایی در این زمینه نزدیک شده و برای مشورت به واشنگتن خواهد رفت. 

به نظر می‌رسد که ترامپ به صلح با طالبان به عنوان برگ برنده در انتخابات دشوار سال آینده نگاه می‌کند، موضوعی که بسیاری از همفکران ترامپ از جمله سناتور گراهام به شدت با آن مخالف هستند و اعلام کردند که توافق بد با طالبان منجر به گسترش تروریسم خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول