اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رفیعی، آذرنگ و غریب پور برترین‌های انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر شدند

هجدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران با تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

رفیعی، آذرنگ و غریب پور برترین‌های انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر شدند

به گزارش  خبرگزاری فارس، هجدهمین دوره اهدای جوایز مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار  ود برخی چهره‌های شناخته هنری برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

مجری این مراسم فرزاد حسنی بود. در ابتدای برنامه نشان مسئولیت اجتماعی کشور به نمایش‌های «الیور توئیست» اسماعیل فیروزی و «رستم و سهراب» میرکمال میرنصیری اهدا شد.

سپس کلیپ بزرگداشت سعید پورصمیمی پخش  و با حضور ایرج راد و گوهر خیراندیش از پورصمیمی قدردانی شد. خیراندیش در صحبت هایس گفت: پورصمیمی نمونه و الگوی بازیگری برای همه ما است.

ایرج راد نیز در ادامه بیان کرد: هیچوقت از سعید پورصمیمی بازی تکراری ندیدم و بازی‌های او همیشه در خاطر و یاد می‌ماند. سعید پورصمیمی پیش همه محترم است. در تاریخ هنر این مملکت از او به عنوان یک هنرمند بزرگ یاد می‌شود.

سپس پورصمیمی در میان تشویق حاضران در مراسم گفت: رونق امروز تئاتر آسیب‌هایی را هم به همراه دارد که نسل جوان باید متوجه آن باشند. بابد از این فرهنگ حمایت کرد.
جایزه پژوهش، پژوهشگر و ناشر برتر

در ادامه این مراسم جایزه بخش پژوهش، پژوهشگر و ناشر برگزیده سال معرفی شد. با حضور فاطمه معتمدآریا و امین عظیمی جایزه بهترین پژوهشگر و پژوهش به حسین پاینده نویسنده «نظریه و نقد ادبی» اهدا شد. همچنین جایزه ناشر برگزیده به منصور براهیمی دبیر بخش هنر انتشارات «سمت» اهدا شد.

سپس بخش تقدیر ویژه سال جشن هجدهم انجمن منتقدان تئاتر برگزار و از اشکان خطیبی برای آموزش به نوجوانان در بخش خصوصی که منجر به اجرای نمایش «پزشک نازنین» شد، قدردانی به عمل آمد.
در ادامه بخش اعلام نتایج برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی انجمن با حضور هیأت داوران این بخش انجام شد. در بخش گزارش هدیه سادات میرمرتضوی، در بخش یادداشت امید بی‌نیاز، در بخش ترجمه سارا منصوری، در بخش گفتگو نظر احمدی تنگانی، در بخش نقد محسن خیمه‌دوز و در بخش عکس پریناز آل‌آقا برگزیده شدند.

سپس با حضور امیر اثباتی دفترهای انتشارات نیلا به عنوان نشریات برگزیده سال انجمن معرفی شدند.

در ادامه کلیپ بزرگداشت سیدوحید عقیلی پخش شد و با حضور لوریس چکناواریان و مسعود رایگان از این مدرس دانشگاه و استاد حوزه مطبوعات قدردانی شد. عقیلی در این بخش تأکید کرد: برتری اخلاق بر علم بسیار مهم است و اخلاق‌مداری کار سختی است. ما برای تربیت نسل آینده در زمینه اخلاق‌مداری بسیار مسئولیم.

سپس بخش معرفی برترین‌های تئاتر در سال ۹۷ از نگاه اعضای انجمن منتقدان خانه تئاتر معرفی شدند.
با حضور شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر نمایش‌های «خنکای ختم خاطره» حمیدرضا آذرنگ و «بی‌تابستان» امیررضا کوهستانی به عنوان رتبه سوم، اپرای عروسکی «عشق» بهروز غریب‌پور به عنوان رتبه دوم و نمایش «خانه برناردا آلبا» علی رفیعی به عنوان رتبه اول معرفی شدند.

علی رفیعی در این بخش تأکید کرد: برای من این اجرا به معنای شکل‌گیری یک گروه حرفه‌ای به معنای تمام بود. تئاتر هیچوقت کار یک نفر نیست و کار گروه است و بهترین خاطره و فراموش‌نشدنی برای من رقم خورد. اگر کار جدیدی داشته باشم آرزویم این است که با این گروه کار کنم.

در بخش دیگر این مراسم نشان کمیسیون فرهنگی یونسکو به بهرام بیضایی اهدا شد و حمید امجد به نمایندگی از او این نشان را دریافت کرد. همچنین پیام تصویری بیضایی برای حاضران پخش کرد که پایان بخش آن این جمله بود که «این جهان را چاره‌ای جز فرهنگ نیست.»

در بخش پایانی این مراسم با حضور مسعود فروتن، برنامه «اتاق تئاتر» به تهیه‌کنندگی مهدی میرمحمدی از خبرگزاری ایرنا به عنوان برنامه‌ تلویزیونی مرتبط با تئاتر و برنامه «نقطه سر شب» از رادیو تهران به تهیه‌کنندگی میثم عبدی به عنوان برنامه‌ رادیویی مرتبط با تئاتر قدردانی شد.

همچنین گروه تئاتر «مستقل» به سرپرستی مریم کاظمی به عنوان گروه برتر سال شناخته شد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول