اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

انتقاد امام جمعه اهواز از گرانی بلیط خطوط هوایی

امام جمعه اهواز با انتقاد از وضعیت اقتصادی و عدم نظارت بر بازار، گفت: امروز در بعضی خطوط هوایی مانند آبادان - تهران، مسافران باید بالغ بر یک میلیون تومان پرداخت کنند و هیچ نظارتی وجود ندارد.

انتقاد امام جمعه اهواز از گرانی بلیط خطوط هوایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌السلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با ببان اینکه عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است، اظهار کرد: صدقه، روزه، غسل، زیارت امیر المومنین (ع) و سایر مومنان، اطعام و افطاری دادن از جمله مستحبات این عید بزرگ است.

وی با بیان ابنکه همه دولت‌ها در ۴۰ سال عمر جمهوری اسلامی کار و تلاش زیادی کرده اند، تصریح کرد: قریب به 50 ماه از امضا و 43 ماه از اجرا و 15 ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و علی‌رغم اینکه ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد، تعهدات امریکا و اروپا عملیاتی نشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، عنوان کرد: حدود 4 سال چشم دوختن به دشمنان اسلام و خارج از مرزهای اسلامی و تقریبا کشور را تعطیل کردن با کدام مبانی دینی و انقلابی ما سازگار است؟

وی افزود: در 8 سال دفاع مقدس تمام قدرت‌ها در برابر ما بودند اما با عمل به آیه "ومن یتوکل علی الله فهو حسبه" توانستیم به جواب نقد برسیم؛ هر امتی به دشمن خدای متعال دل ببند، خداوند آن را نا امید می‌کند.

خطیب نماز جمعه اهواز، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بیش از ده‌ها موضوع مهم اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری در منطقه حرف اول را می‌زند و تمام این موفقیت‌ها در دوران تحریم رقم خورد؛ یعنی از روز اولی که انقلاب کردیم تحریم‌ها با شدت و ضعف بر علیه ما اتفاق افتاد.

وی افزود: موفقیت‌ها در دل تحریم‌ها بود و هرگاه مسوولین ما چشمشان را از دشمنان انقلاب بستند این موفقیت‌ها کسب شد.

موسوی‌فرد اظهار کرد: در این 40 سال هر کجا که حرف امام و ولایت را اطاعت کردیم توانستیم حرف اول را بزنیم و هر کجا که پشت کردیم این مصیبت‌ها و بدبختی‌ها را بار آورده‌ایم؛ ما در خیلی از مسائل حرف اول را می‌زنیم اما چرا بعضی‌ها دل مردم را به درد می‌آورند و تصورشان بر این است که مردم سر خود را زیر برف کرده‌اند؟

وی افزود: باور کنید که اکثر قریب به اتفاق 80 میلیون جمعیت ایران آگاه‌اند و میتوانند مسائل را تحلیل کنند؛ آیا میدانیم کارگرانی هستند که بیش از 9 ماه حقوق عقب افتاده دارند؟ آیا میدانیم که شب هنگام وقتی کارگر و نان‌آور خانواده دست خالی برمی‌گردد یعنی چه؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان، عنوان کرد: پول ملی کشورهای داعش‌زده‌ای مانند عراق و سوریه ثبات بیشتری نسبت به ما دارد؛ اما امروزه در بعضی خطوط هوایی مسافران باید بالغ بر یک میلیون تومان برای یک سفر هوایی هزینه کنند، این چه نظارتی است؟

وی افزود: اگر بنا است در قیمت‌ها ثبات ایجاد کنیم باید همه چیز ثبات داشته باشد و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

موسوی‌فرد بیان کرد: در حکومت مقدس اسلامی برنمی‌تابد که مسوول آن سوار خودرو چند میلیاردی شود و عدالت این حکومت اجازه نمی‌دهد که مسوولش در خانه چند میلیاردی باشد؛ ما نمیخواهیم بگوییم که در ایران اسلامی کسی خودرو چند میلیاردی نداشته باشد، به غیر از مسوولین، مردم ما از راه حلال بروند خانه‌های چند میلیاردی داشته باشند و اسلام مانع نیست اما تمام حرف متوجه مسوولین است.

وی افزود: مسوولین نظام مقدس اسلامی باید هم سطح طبقه متوسط یا طبقه زیر متوسط زندگی کنند؛ چرا صادرات و واردات در اختیار چند شخص انگشت‌شمار است؟ چرا بانک‌ها کنترل نمی‌شوند؟ مردم گرانی را تحمل میکنند و با سختی می‌سازند اما با بی‌عدالتی سازش ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول