اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت عملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد به اثبات رسیده است

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای حل معضل ترافیک در کلانشهر به اجبار باید تقاطع‌ها و زیرگذرهای جدیدی احداث شود، گفت: ضرورت عملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد به اثبات کارشناسان ترافیک مشهد رسیده است.

ضرورت عملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد به اثبات رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم حسینی در مراسم آغازعملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی شهرداران و شورای شهرها درراستای انجام اقدامات مختلف برای ایجاد زیرسخت های شهری، گفت: برخی شهرها که از ابتدا، طراحی شهرسازی نداشته‌اند در طول زمان با معضل ترافیک و آلودگی صوتی مواجه می‌شوند و به همین دلیل اجرای برخی پروژه‌ها برای حل این مشکلات ضرورت پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی مشهد همراه با ظرفیتهای لازم برای معرفی آن به عنوان شهری سالم و نمونه کشوری دانست و متذکر شد: ما به دنبال معرفی مشهد با این عنوان در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستیم، بنابراین، برای تحقق این موضوع حمایت‌های لازم را از مدیریت شهری انجام می‌دهیم.

وی افزود: برای حل معضل ترافیک در کلانشهر به اجبار باید تقاطع‌ها و زیرگذرهای جدیدی احداث شود، بی‌تردید، ضرورت عملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد به اثبات کارشناسان ترافیک مشهد رسیده است.

رزم حسینی با تکید بر اینکه لازم است با هر سلیقه سیاسی مشهد را بسازیم، یادآور شد: عنوان شهری سالم و نمونه کشوری برای مشهد علاوه بر اینکه در شأن و شایستگی زائران و مجاوران این شهر است، می تواند گامی موثر برای گسترش فرهنگ مشارکت و همراهی زائران و مجاوران باشد.

استاندار خراسان رضوی مدیریت این استان برای کمک به مدیریت شهری مشهد در مسیر خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی مصمم دانست و اضافه کرد: مسؤولان استانداری برای تقویت پروژه‌های شهری و طرح موضوعات در کمیسیون ماده 5 و تامین منابع مالی کمک می‌کنند تا هر روز پیشرفت‌ها و آبادانی‌های بیشتری را در کلانشهر مشهد شاهد باشیم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به همزمانی آغاز این پروژه با 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور، تصریح کرد: همدلی و همزبانی همه مدیران شهری و استانی برای پیشرفت و آبادانی مشهد ضروری بوده، با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در مشهد، همه ما باید نیت‌های خود را خالص کرده و در مسیر آبادانی و پیشرفت این کلانشهر همدل و هم‌زبان شویم.

رزم حسینی با ابراز خرسندی نسبت به مساعدت دولت و تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری، یادآور شد: اکنون امکانات مالی مدیریت شهری مشهد در شرایط خوبی به سر می‌برد، امیدواریم با اجرای پروژه مهم، نیاز زیرساختی این کلانشهر تا 50 سال آینده تامین شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد، ادامه داد: طرح نجات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی حداکثر تا یک ماه آینده در 8 محله با حدود 350 هزار نفر جمعیت زیرپوشش اجرایی می‌شود.

تقاطع چهارسطحی آزادگان تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این تقاطع در طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع شهری در نظر گرفته شده بود، گفت: با توجه به اینکه 91 هزار مترمربع تحصیل حریم داشتیم، از مشاوران خواستیم تغییراتی در طرح ایجاد کنند که منجر به تقاطع چهارسطحی آزادگان شد.

خلیل الله کاظمی با تاکید بر اینکه در ادامه این تقاطع، پروژه‌های بلوار ابوطالب شمالی، ابوطالب جنوبی و بلوار مصلی را داریم تا رینگ اطراف مشهد کامل شود، اضافه کرد: تقاطع چهار سطحی آزادگان با توجه به وجود آزادراه چناران ـ مشهد و ترافیک روزهای تعطیل بلوار امام علی (ع) جزو اولویت‌های انجام پروژه محسوب می‌شد.

وی تقاطع نمایشگاه را اولین تقاطع چهارسطحی مشهد دانست و متذکر شد: با توجه به طرحی که برای تقاطع چهارسطحی آزادگان در نظر گرفته شده، از طرف بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سمت نمایشگاه مسیر به صورت زیرگذر و تعریض ۴۰ متری پل نمایشگاه را نیز داریم، همچنین، در همسطح نیز میدان حفظ می شود؛ در طراز مثبت یک ادامه بزرگراه امام علی (ع) به سمت چناران نیز اجرا می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از بهره برداری دوربرگردان بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: همچنین، جاده محمدآباد و‌ جلوخان فردوسی نیز تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، علاوه بر این پروژه تقاطع بلوار میثاق به بلوار مجیدیه و عملیات اجرایی برای کاهش بار ترافیکی انتهای بلوار وکیل‌آباد نیز آغاز می‌شود.

کاظمی ادامه داد: پروژه محمدآباد، پروژه حسن آباد، بوستان 8 هکتاری بهار، اختتامیه خط 2 قطارشهری و کلنگ‌زنی خط 4 قطار شهری از پروژه‌های شهری مشهد بوده، همچنین، پروژه‌های بلوار ابوطالب شمالی، رضویه و خاقانی نیز منتظر افتتاح هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۶ میلیون سفر در مشهد انجام می‌شود که ۵۰ درصد این سفرها با وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در داخل مشهد اعتقادی به احداث تقاطع و دوربرگردان نداریم، چراکه گره ترافیکی را حل نمی‌‌کند، اولویت این است که در رینگ پیرامونی شهر طبق طرح جامع، رمپ‌ها و دوربرگردان‌‌ها احداث شود.

کاظمی بیان کرد: 45 تا 50 درصد از سفرهای درون شهری با وسائل نقلیه عمومی و بقیه با خودروهای شخصی انجام می‌شود، همچنین روزانه 300 دستگاه اتومبیل در مشهد پلاک زده می‌شود که همگی ضرورت وجود چنین تقاطعی را ایجاد می‌کند.

گفتنی است؛ پروژه عملیات اجرایی ساخت تقاطع 4 سطحی میدان نمایشگاه مشهد با اعتبار پایه 200 میلیارد تومان اجرا در حالی اجرا می‌شود که شامل احداث این تقاطع 4 سطحی منجر به اتصال چهار محور بزرگ مشهد شامل بلوار نمایشگاه به بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(میثاق)، بلوار امام علی (ع) به بلوار مهدیه و دو چپگرد بلوار امام علی(ع) به سمت وکیل‌آباد و بلوار مهدیه به سمت بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول