اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیش‌بینی برداشت 4000 تن زغال اخته در قزوین

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان قزوین پیش‌بینی کرد بیش از 4 هزار تن زغال اخته از باغات این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 4000 تن زغال اخته در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منطقه الموت شهرستان قزوین، بزرگترین مرکز تولید زغال اخته در ایران محسوب می‌شود و در حالی بیش از 700 هکتار از باغات استان قزوین تحت کشت این محصول قرار گرفته که عمده‌ترین آن در منطقه الموت بوِیژه روستاهای هیر و ویار است.

همچنین بخشی از این محصول نیز در روستای یوزباشچای طارم سفلی برداشت می‌شود.

هومن حاجی‌ملکی در گفت‌وگویی که روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین آن را منتشر کرده ابراز امیدواری کرده است بیش از  4 هزار تن از این محصول در سال جاری در شهرستان قزوین برداشت شود.

وی بومی، گرد و پیوندی از عمده‌ترین ارقام این محصول دانسته و گفت: برداشت این محصول از اواسط مردادماه  آغاز و تا پایان این فصل ادامه دارد .

 

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به کیفیت بالای زغال اخته قزوین عنوان کرد: منطقه قزوین و رودبار به ویژه در حاشیه البرز، بیشترین تولید و صادر کننده این محصول محسوب می‌شوند که در این میان زغال اخته شهرستان قزوین رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: زغال اخته ارزش غذایی و دارویی بالایی دارد و بصورت تازه‌خوری و خشک کردن در خارج از فصل مورد استفاده قرار می گیرد .

گفتنی است این میوه در تابستان، عرضه و معمولاً به صورت تازه مصرف می‌شود، ولی به صورت خشک، مربا، کنسرو، ترشی، آب میوه، سس، نکتار، ژله، مارمالاد، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی اکسیدان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین‌های E. ,B۱ ,B۲ ,C و فلاوونوئیدها است و می‌تواند در درمان بیماریهایی همچون بیماری قلبی، سرطان، دیابت، تصلب شرایین، آب مروارید، آرتروز و آرتریت، اسهال، مالاریا و التهاب‌های مثانه خانمها موثر باشد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول