اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مبارزه قاطع با فساد اقتصادی اولویت دستگاه قضا است

معاون قضایی قوه قضائیه گفت: مبارزه قاطع با فساد به ویژه فساد اقتصادی و سایر بخش‌ها از اولویت‌های قوه قضائیه است.

مبارزه قاطع با فساد اقتصادی اولویت دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره اظهار کرد: نکات مطرح شده در این جلسه و سایر جلسات دیگری که با شورای تامین و دادگستری شهرستان دیواندره خواهم داشت به طور کامل به رئیس قوه قضائیه انتقال خواهیم داد.

معاون قضایی قوه قضائیه افزود: در روایات و احادیث آمده است، هر کس زمام و کاری را قبول کند ولی آنگونه که باید انجام وظیفه نکند بوی بهشت را استشمام نمی‌کند.

مظفری خاطرنشان کرد: فلسفه حضور ما در بخش‌ها و مسوولیت‌های مختلف خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان است.

وی اظهار کرد: در صحیفه امام امت و تمام سخنرانی‌هایی که داشته‌اند همواره بر خدمت به مردم و تلاش در راستای انجام وظیفه در قبال آنان تاکید شده و همواره خود را خادم ملت معرفی می‌فرمایند.

معاون قضایی قوه قضائیه افزود: همه مسوولیت‌ها بنا به دیدگاه اسلامی برای خدمت است و به تعبیر امیرالمومنین(ع) مسئولیت‌ها طعمه و وسیله ثروت‌اندوزی و جاه‌طلبی نیست بلکه وسیله‌‌ای برای خدمت‌گذاری به مردم است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ شانیتی برای هیچ مسوولی در هر جایگاهی قائل نیست مگر خود را خادم مردم بداند، گفت: باید دیدگاه و کل نگاه ذهنی ما به مسوولیت‌ها این باشد هر کس در هر بخشی در این نظام می‌تواند خدمات ارزنده‌ای از خود را به یادگار بگذارد.

معاون قضایی قوه قضائیه اظهار کرد: خداوند متعال حتی به نیت افراد توجه دارد نیاتی که حتی به عمل تبدیل نشده نزد خدا ارزشمند است.

وی افزود: اراده‌ای که موجب می‌شود برخی افراد به بیت‌المال تعدی و ثروت‌های ملی را چپاول کنند، اراده شیطانی است که در ذهن این انسان‌ها شکل می‌گیرد و تبدیل به عمل می‌شود.

مظفری خاطرنشان کرد: اراده همه ما در هر جایگاه و پستی که قرار داریم باید خدمت به مردم باشد اگر این مهم در تمام بخش‌ها تحقق پیدا کند شاهد شکوفایی در تمام بخش‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضا رسیدگی به حقوق افراد است، گفت: بحث کاهش ورودی به سیستم قضا، استفاده حداکثری از میانجی‌گری، صلح و آشتی، عفو و گذشت و ظرفیت‌های مردمی از اولویت‌های دستگاه قضا است.

معاون قضایی قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضا برای اینکه با طیف وسیعی پرونده مواجهه نشود بنا دارد از ظرفیت روحانیت و انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نفوذ را در راستای صلح و سازش استفاده کند.

وی ارجاع موضوعات اختلافی مردم به خارج از دادگستری را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا دانست و گفت: اطاله دادرسی از دیگر مباحثی است که دستگاه قضا به صورت جدی دنبال می‌کند.

مظفری با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کاهش اطاله دادرسی از اولویت‌های مهم ریاست قوه قضائیه است، عنوان کرد: مبارزه قاطع با فساد به ویژه فساد اقتصادی و سایر بخش‌ها از دیگر اولویت‌ها است.

وی افزود: شاهد برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه‌ها در مورد فساد اقتصادی هستید، موضوعی که موجب امیدآفرینی در جامعه شده است و مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و برخورد این نظام با عوامل فساد امیدوار شده‌اند.

معاون قضایی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید با منشا فساد در این حوزه‌ها برخورد قاطع داشته باشد و کوتاه‌‌کردن فرآیند دادرسی و رسیدگی سریع به مفاسد اقتصادی بسیار کارساز بوده است.

وی اضافه کرد: امیدآفرینی یکی از کارهایی است که دستگاه قضا در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و غیره به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول