اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بیمارستان‌های مغرب با اعتصاب سراسری پزشکان فلج می‌شود

منابع کشور مغرب پیش بینی می‌کنند با فراخوان اعتصاب پزشکان دولتی برای فردا و پس فردا بیمارستان‌های این کشور فلج شوند.

بیمارستان‌های مغرب با اعتصاب سراسری پزشکان فلج می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گزارش داد: پیش بینی می‌شود پزشکان بخش دولتی مغرب طی روزهای پنجشنبه و جمعه با اعتصاب از کار، بیمارستان‌های دولتی این کشور را فلج کنند.

کمیته هماهنگی پزشکان بخش دولتی به منظور ارتقاء بخش بهداشت عمومی به دلیل آنچه که «شرایط بد و افتضاح کار پزشکان» عنوان شده آنها را دعوت به اعتصاب کرده است.

این کمیته قرار است اعتصاب‌های دیگری را هم در بخش‌های دیگر بهداشت کشور غیر آی سی یو و اورژانس را به برپایی اعتصاب طی روزهای نوزدهم، بیست و دوم و بیست سوم دعوت کند و دلیل آن را افزایش اندک پزشکان متخصصی دانست که قرار است امسال به بیمارستان‌ها اضافه شوند و شمار آنها از دویست نفر تجاوز نمی‌کند و این بدان معناست که امسال کم‌ترین میزان استخدام پزشک در بخش دولتی مغرب وجود دارد.

یک مقام کمیته هماهنگی پزشکان بخش دولتی مغرب می‌گوید: راهپیمایی‌های اعتراض آمیز ملی و منطقه‌ای در مغرب و به دنبال آن استعفاهای جمعی نشانه این است که بخش بهداشت عمومی به کما رفته است.

این منبع شمار استعفاهای جمعی پزشکان مغربی را تاکنون بالغ بر یک هزار استعفا خواند و گفت: ما برای بهبود وضعیت شغلی کارکنان بخش بهداشت تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم و از بخش خصوصی هم می‌خواهیم به منظور ارتقای سطح بهداشت شهروندان و سطح رضایت شغلی کارکنان این بخش به اعتصاب بخش دولتی ملحق شود.

منبع مذکور گفت: فقط از استان‌ طنجه تطوان سیصد پزشک بخش دولتی در آوریل گذشته استعفا دادند. سی پزشک هم در شهر ورزازات استعفا دادند. پنجاه پزشک هم از استان‌ جهت شرقیه استعفا دادند و بقیه در دیگر استان‌ها پراکنده بودند.

برخلاف اعلام پزشکان بخش دولتی مغرب مبنی بر استعفای گسترده به این دلیل که شرایط فعلی بیمارستان‌های عمومی برای کار مفید نیست، وزارت بهداشت این استعفاها را در کل رد می‌کند  و آنها را غیرقانونی می‌داند  و بر استمرار کار آنها در بیمارستان‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید استعفا فقط به معنای اعتراض است و بنابراین هیچ مبنای قانونی یا تاثیر اداری ندارد.

انتهای پیام/.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول