اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پیگیری مشکلات خبرنگاران در دریافت هدیه اینترنت

هفته گذشته و در آستانه روز خبرنگار، رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت وزیران از ارائه اینترنت رایگان یک ساله به خبرنگاران خبر داد.

پیگیری مشکلات خبرنگاران در دریافت هدیه اینترنت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، چهارشنبه هفته گذشته و در آستانه روز خبرنگار، رئیس جمهور در حاشیه جلسه  هیأت وزیران از ارائه اینترنت رایگان یک ساله به خبرنگاران خبر داد.

پیش از این نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم هفته ازدواج، از ارائه رایگان یک سال اینترنت به زوج‌های جوانی خبر داده بود که در هفته ازدواج عقدشان به ثبت رسیده است.

ساعت 18 روز سه شنبه 22 مرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام خبرنگاران در سامانه هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و طبق آمار 16 هزار و 81 نفر در این سامانه، اطلاعات خود را به ثبت رساندند، از روز چهارشنبه 23 مردادماه نیز اینترنت هدیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خبرنگارانی که مشترک همراه اول بودند، فعال شد.

این در حالی است که مشترکان دو اپراتور دیگر، هنوز نتوانستند پیامک تأیید ثبت نام را دریافت کنند، این موضوع از روابط عمومی ایرانسل پیگیری شد.

در کمتر از دو ساعت مشکل ارسال پیامک تأیید ثبت نام حل شد

شبیر شیرزادی کارشناس روابط عمومی ایرانسل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره مشکل ارسال پیامک تأیید به خبرنگاران اظهار کرد: مشکل مطرح شده به زیرساخت‌های فنی ایرانسل مرتبط نبوده و مربوط به تنظیمات اعمال شده توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات پیامکی به وزارت ارتباطات بوده است.

وی تأکید کرد: این مشکل، طی کمتر از 2 ساعت از زمان اعلام، با پیگیری کارشناسان ایرانسل برطرف شده است.

مشکل مطرح شده به زیرساخت‌های فنی ایرانسل مرتبط نبوده و مربوط به تنظیمات اعمال شده توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات پیامکی به وزارت ارتباطات بوده است  

همچنین، تعدادی از خبرنگاران  مهلت کوتاه برای ثبت نام را عاملی برای عدم انجام ثبت نام دانستند.

محدثه فرج پور، یکی از این خبرنگاران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: مدت زمانی که برای ثبت نام طرح اینترنت رایگان قرار داده بودند، زمان کمی بود و در همین مدت کم نیز، برخی از اپراتورها اختلال داشتند و کد تأیید ثبت نام در سامانه هدیه اینترنت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای من و تعدادی از دوستانم ارسال نشد.

وی افزود: این مشکل را پیگیری کنید چون جمعیت خبرنگاران کل کشور بسیار بیشتر از 16 هزار نفر است و مسلما مشکلاتی مانند به نام نبودن سیم کارت موجب می شود، روند انجام ثبت نام طول بکشد.

فرج پور اضافه کرد: اگر قرار است که این هدیه برای تمامی خبرنگاران باشد، لازم نیست ضرب الاجل چند روزه برای آن تعیین کرد.این مدت زمان کم این فرضیه را در ذهن زنده می کند که قرار است این هدیه برای تمامی خبرنگاران نباشد و فقط عده کمی از آن استفاده کنند.

   مدت زمانی که برای ثبت نام طرح اینترنت رایگان قرار داده بودند، زمان کمی بود و در همین مدت کم نیز، برخی از اپراتورها اختلال داشتند و کد تأیید ثبت نام در سامانه هدیه اینترنت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای من و تعدادی از دوستانم ارسال نشد

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اختلال پیش آمده انتظار داریم تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع را پیگیری کند تا ما خبرنگاران جامانده از ثبت نام هم از این هدیه بهره مند شویم. چرا که اصول کار ما به اینترنت وابسته است.

برای پیگیری این موضوع با سید جمال هادیان طبایی  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت وگو کردیم.

قول پیگیری تمدید مهلت ثبت نام

سید جمال هادیان طبایی  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: تمامی خبرنگارانی که در سامانه هدیه اینترنت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت نام کردند، هدیه یک ساله اینترنت را دریافت می کنند و جای نگرانی نیست.

وی افزود: تعدادی از خبرنگاران که از ایرانسل استفاده می کنند، برای پیامک تایید و فعالسازی با مشکلاتی مواجه شدند که این موضوع در حال پیگیری است و جای نگرانی نیست.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در ادامه تصریح کرد: موضوع تمدید مهلت ثبت نام اینترنت هدیه به خبرنگاران را با توجه به درخواستهای مکرر اهالی رسانه پیگیری می کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خود را برای پیگیری این موضوع انجام می دهیم.

با توجه به آنچه مطرح شد، مشکلات دریافت هدیه یک ساله اینترنت در حال بررسی است و خبرگزاری فارس تا حل کامل مشکل خبرنگاران این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول