اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اطهری فرد: اعمال سلیقه داوران در مسابقات قرآن به حداقل رسیده است

داور مسابقات سراسری قرآن تعدد داوران در هر بخش از رقابت‌ها را سبب کاهش اعمال سلیقه آنها در نمره‌دهی و ایجاد عدالت در مسابقات دانست.

اطهری فرد: اعمال سلیقه داوران در مسابقات قرآن به حداقل رسیده است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ صالح اطهری‌فرد، داور مرحله مقدماتی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم درباره اثر سلیقه فردی داوران در دادن نمره به متسابق گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی شده تا اعمال سلیقه‌های فردی داوران در سنجیدن و نمره دادن به متسابق کم شود، اما به هر حال تلاوت قرآن چیزیست که رنگ و بوی هنر دارد و هنر را نمی‌توان صددرصد در قالب چهارچوب محاسباتی و قانون یکسان سنجید.

وی ادامه داد: این انتظار که به هیچ وجه سلیقه شخصی داوران اعمال نشود بیراه است اما باید تلاش شود این اعمال نظر شخصی به کمترین حد خود برسد که یکی از همین راه‌ها وجود آیین‌نامه محکم است.

اعمال سلیقه داوران در مسابقات قرآن به کمترین میزان رسیده است

وی با اشاره به اینکه اعمال سلیقه در برخی بخش‌ها اصلا وجود ندارد، گفت: در تجوید و وقف و ابتداء بحث کاملاً روشن و مشخص است و متسابق باید یکسری موارد قراردادی که در همه جا عمومی و یکسان است را رعایت کند، اما اعمال سلیقه از طرف داوران در بعضی بخش‌ها مثل صوت و لحن وجود دارد که این سلیقه شخصی به وسیله آیین‌نامه نقشش کمرنگ‌تر شده است.

اطهری‌فرد الان با افزایش تعداد داوران و وجود سه داور در هر بخش، باعث شده تا داوران برای بهترین نتیجه ممکن با یکدیگر هم‌فکری و مشورت کنند و نظر و نمره‌شان، نزدیک‌ترین نمره ممکن به نمره واقعی هر شخص باشد.

داور مسابقات قرآن همچنین گفت: اعمال نظر داوران در روند نتیجه، در سال‌های قبل بیشتر مشهود بود اما امروز با بهبود موارد آیین‌نامه، این اثرگذاری واقعاً کاهش چشم‌گیری داشته و می‌توان گفت هر متسابق نمره واقعی خود را دریافت می‌کند.

خاطرات تلخ حج ۹۴ هنوز با من همراه است

اطهری‌فرد که در سال ۹۴ سرپرستی کاروان قرآنی حج تمتع را برعهده داشت به‌مناسبت سالگرد عروج شهدای قرآنی فاجعه منا به خاطرات آن روزها اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت چهار سال هنوز داغ عزیزانمان را که در چنین روزی از دست دادیم زنده است و مخصوصاً در این ایام خاطرات تلخی برایم تداعی می‌شود، چراکه جوانان پاک قرآنی و خوش آتیه‌ای را از دست دادیم که نظیرشان کم است.

وی افزود: به یاد دارم در حج سال ۹۴ گهگاهی که به اتاق شهدای قرآنیمان سر می‌زدم، غالباً مشغول تلاوت بودند و هرازگاهی نیز روضه‌های مرحوم کافی را می‌گذاشتند و برای سیدالشهداء عزاداری می‌کردند و آنقدر از نظر اعتقادی خودساخته و قوی بودند که شهید امین باوی موفق شده بود به وسیله مباحثه یکی از حاجیان اهل‌سنت را مستبصر کند و به مذهب تشیع وارد کند.

وی در آخر بیان کرد: من یقین دارم که در حادثه منا دست عمد حاکمیت عربستان دخیل بوده و امیدواریم روزی برسد که خانه خدا از شر حکام شرور و خبیث آل‌سعود وهایی پیدا بکند و مسلمانان در آرامش به زیارت آن مکان شریف مشرف شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول