اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 واحد حوزه‌های علمیه در زنجان فعال است

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: 9 واحد حوزه‌های علمیه در زنجان فعال است.

9 واحد حوزه‌های علمیه در زنجان فعال است

حجت‌الاسلام حسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران در سطح استان زنجان فعالیت گسترده‌ای دارد.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون 9 واحد حوزه‌های علمیه در استان زنجان فعالیت دارد، تصریح کرد: از این تعداد هشت واحد در مقطع عمومی و یک واحد در مقطع عالی فعالیت دارد.

وی از تحصیل یک هزار و 200 نفر از خواهران در حوزه‌های علمیه استان خبر داد و بیان کرد: از زمان آغاز به فعالیت حوزه‌های علمیه تاکنون 500 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه از ماه گذشته ثبت‌نام حوزه‌های علمیه استان آغاز شده است، اضافه کرد: بانوان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع علمی بر اساس علاقه و اقتضای شرایط زندگی می‌توانند یکی از شیوه‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه را انتخاب کنند.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه یکی از شیوه‌های تحصیلی در حوزه‌های علمیه حضوری و تمام وقت است، افزود: برنامه آموزشی این شیوه تحصیلی نظام نیم‌سال واحدی است و شیوه‌ای از تحصیل است که در قالب آن طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر برنامه تحصیلی خود را در بازه زمانی حداقل پنج و حداکثر هشت سال بدون احتساب مرخصی طی می‌کنند.

وی افزود: داشتن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل 12 یا اشتغال به تحصیل در پایه سوم متوسطه دوم با معدل 12 از واحدهای گذرانده شده مشروط به ارائه مدرک دیپلم تا 31 شهریور امسال از جمله شرایط مورد قبول است.

*تشریح شیوه ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه

صادقی با بیان اینکه شیوه تحصیلی دوم نیز حضوری پاره وقت است، تصریح کرد: برنامه آموزشی این شیوه تحصیلی نظام نیم‌سال واحدی است، شیوه‌ای از تحصیل در مقطع اول که طلاب دارای مدرک دیپلم و بالاتر برنامه تحصیلی خود را در دو‌ دوره و در بازه زمانی سه تا پنج سال می‌گذرانند.

وی افزود: طبق این شیوه دانش‌آموختگان دوره اول دانشنامه سطح یک و  دانش‌آموختگان دوره دوم دانشنامه سطح 2 را بر اساس ضوابط دریافت می‌داند.

صادقی با اشاره به اینکه پذیرش داوطلبان در هر دو شیوه از طریق آزمون علمی با محاسبه تاثیر معدل کل دیپلم مصاحبه و تحقیق خواهد بود، تصریح کرد: منابع آزمون حوزه‌های علمیه کتاب آشنایی با قرآن شهید مطهری، احکام یک ویژه دختران، پایه دهم دوره متوسطه رشته معارف اسلامی، عربی پایه دوم و سوم دوره متوسطه دوم (پایه 10 و 11) در حد‌رشته تجربی خواهد بود.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: حافظان کل قرآن کریم یا نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه با ارائه مدرک معتبر از مراکز رسمی از جمله ارشاد اسلامی، اوقاف یا سازمان تبلیغات اسلامی از انجام آزمون کتبی معاف خواهند بود.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده آزمون حوزه‌های علمیه استان زنجان ساعت 10 صبح روز هفتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول