اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

همایش روز ملی «خزر» 24 مرداد با حضور سفرای 4 کشور در بابلسر برگزار می‌شود

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: 12 آگوست مصادف با 21 مرداد به‌عنوان روز ملی دریای خزر نامگذاری شده که بر همین اساس، مراسم گرامیداشت دریای خزر روز پنج‌شنبه با حضور سفیران کشورهای قزاقستان، روسیه، ایتالیا و آلمان در بابلسر برگزار می‌شود.

همایش روز ملی «خزر» 24 مرداد با حضور سفرای 4 کشور در بابلسر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دریا یکی از زیبایی‌های استان مازندران است که همه ساله به‌ویژه در فصل گرما مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

با وجود آنکه مسائلی از جمله ورود فاضلاب‌ها و همچنین پسماندها، آلودگی‌هایی را وارد دریا کرده که حال دریا را ناخوش کرده، ولی نباید دست روی دست گذاشت.

12 آگوست مصادف با 21 مرداد باعنوان روز گرامیداشت خزر نامگذاری شده تا همه مردم به یاد دریا بیفتند و دریا را تنها نگذارند و بدانند که اگر دیر بجنبیم برای همیشه این بیکران آبی را از دست خواهیم داد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: 12 آگوست مصادف با 21 مرداد به‌عنوان روز ملی دریای خزر نامگذاری شده که این روز را جشن می‌گیریم.

علی‌اکبر یداللهی افزود: باتوجه به اینکه مازندران دارای حدود 400 کیلومتر نوار ساحلی است قرار است همایش گرامیداشت روز خزر از ساعت 9 تا 11 روز پنج‌شنبه 24 مردادماه امسال در هتل میزبان بابلسر با حضور سفیران کشورهای قزاقستان، روسیه، ایتالیا و آلمان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسؤولان استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از ساعت چهار تا هشت روز پنج‌شنبه 24 مرداد مانور مقابله با آلودگی در بابلسر روبه روی پارکینگ شماره چهار شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

معاون اداره کل محیط زیست مازندران به اشاره به برگزاری کشتی بومی محلی در حاشیه این همایش، گفت: نمایشگاه علمی و صنایع و تولیدات وابسته به دریا ازجمله آلودگی دریا، صنایع دریایی، شیلات و سایر نیز در حاشیه این همایش برپا می‌شود.

یداللهی بیان کرد: همچنین پاک‌سازی سواحل نیز توسط بومیان منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه خزر حال و روز خوشی ندارد، افزود: متاسفانه فاضلاب‌های کشاورزی و خانگی وارد دریا می‌شود  ساحل نیر دارد دریا را خفه می‌کند که باید به فکرش باشیم.

معاون اداره کل محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بایددست به دست هم دهیم و با احداث فاضلاب‌ها و همچنین مدیریت پساب‌های کشاورزی به داد خزر برسیم البته کار سختی نیست.

یداللهی  با اشاره به اینکه متاسفانه همراهی لازم در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی در ارتباط با راه‌اندازی فاضلاب صورت گرفته که درصورت تحقق این مهم مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی در پایان از تمامی مردم خواستار شد: در این همایش حضور پررنگی داشته باشند و خزر را تنها نگذارند.

انتهای پیام/86034/غ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول