اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه شهرک «الهبیط» را در استان ادلب آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست‌های جبهة النصره، شهرک مهم «الهبیط» در جنوب استان ادلب را آزاد کردند.

ارتش سوریه شهرک «الهبیط» را در استان ادلب آزاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه پیش از ظهر امروز (یکشنبه) سرانجام پس از روزها درگیری شدید توانستند شهرک «الهبیط» در جنوب استان ادلب را به کنترل خود در آورند.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، نیروهای سوری از چهار محور به سمت این شهرک پیشروی کردند و توانستند این شهرک را که بزرگترین شهرک جنوب ادلب محسوب می‌شود، آزاد کنند.

مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که آزادی «الهبیط» مهم‌ترین پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب در ظرف یک سال گذشته است. پیش از این نیروهای سوریه پنج مرتبه برای آزادی این شهرک تلاش کرده، اما هر بار ناکام بودند. با آزادی این شهرک مسیر پیشروی نیروها به سمت مناطق «کفرزیتا» و «اللطامنه» نیز هموار شد. (جزئیات بیشتر)

شبکه روسیا الیوم نیز گفت که نیروهای ارتش وارد شهرک شده و در حال پاکسازی محله به محله هستند. در دو روز گذشته تروریست‌های جبهة النصره از غرب و جنوب تحت محاصره بودند و تمامی خطوط امدادی آنها مسدود بود.

 

در روزهای گذشته روستاهای «الاربعین»، «الزکاة»، «تل سکیک»، «الجیسات» و «تل صخر» به دست ارتش سوریه آزاد شده است.

این درگیری‌ها در حالی است که کشورهای روسیه، ترکیه و ایران در سیزدهمین نشست آستانه در دوم آگوست گذشته (۱۱ مرداد) بر سر آتش بس در ادلب به توافق رسیدند؛ اما پس از آن گروهک «جبهة النصره» اعلام کرد که تعهدی به این توافق ندارد. دور جدید درگیری‌ها در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه از پنجم آگوست آغاز شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول