اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

همزمان با بحران کشمیر، وزیر خارجه هند به چین رفت

همزمان با تشدید تنش در منطقه «کشمیر»، وزیر خارجه هند راهی چین شده تا با مقام‌های این کشور درباره بحران اخیر رایزنی کند.

همزمان با بحران کشمیر، وزیر خارجه هند به چین رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تصویب یک قانون تازه در هند به تشدید بحران در منطقه مورد مناقشه «کشمیر» دامن زده، «سابراهمانیام جیشانکار» وزیر خارجه هند امروز (یکشنبه) به چین سفر کرده است. 

به نوشته پایگاه «زی نیوز»، در بیانیه وزارت خارجه هند در مورد سفر سه روزه جیشانکار که با هدف برگزاری نشست موسوم به «ساز و کار سطح بالای هند-چین» انجام می‌گیرد، آمده است: «ساز و کار سطح بالای هند-چین نشانگر عزم دو طرف برای ایجاد شتاب بیشتر در روابط مردم با مردم دو کشور از طریق تبادلاتی نظیر گردشگری، هنر، فیلم، رسانه، فرهنگ و ورزش است».

وی علاوه بر ریاست این نشست، قرار است در مورد مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه نیز با مقام‌های چینی گفت‌وگو کند.

دولت هند هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد با لغو بند ۳۷۰ قانون اساسی این کشور، به وضعیت خودمختاری «جامو و کشمیر» پایان دهد. این وضعیت، قریب به ۷۰ سال است که در این منطقه مورد مناقشه حاکم است.

چین و پاکستان به عنوان دو کشوری که در مورد کشمیر ادعای ارضی دارند، این تصمیم را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. پکن حتی اعلام کرد از اقدام احتمالی اسلام‌آباد علیه این تصمیم، پشتیبانی می‌کند.

سفر جیشانکار به پکن چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان برای رایزنی در مورد کشمیر، به چین سفر کرد.

هند و چین دهه‌هاست که دستکم به صورت غیررسمی، یکدیگر را رقیب برشمرده و برای کاهش نفوذ طرف مقابل تلاش می‌کنند. در تنش‌‌های میان هند و پاکستان نیز همواره چین جانب اسلام‌آباد را گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول