اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جشنواره ملی «انجیر» شهریورماه در ریجاب برگزار می‌شود

فرماندار دالاهو از برگزاری جشنواره ملی «انجیر» در ریجاب خبر داد و گفت: ۵۰۱ هکتار از باغات شهرستان در منطقه ریجاب به انجیر اختصاص دارد.

جشنواره ملی «انجیر» شهریورماه در ریجاب برگزار می‌شود

کرم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت‌: شهرستان دالاهو با داشتن پتانسیل‌های فراوان در عرصه تولید و بسته‌بندی انجیر، سیب گهواره، زیتون ریجاب و انگور می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد شهرستان و استان بازی کند.

*درآمد ۴۵ میلیارد تومانی مردم دالاهو از محل فروش انجیر

فرماندار دالاهو افزود: جشنواره ملی «انجیر ریجاب» در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد، تقریبا ۵۰۱ هکتار از باغات شهرستان در منطقه ریجاب به انجیر اختصاص دارد و براساس برآورد و اعلامی سال گذشته جهاد کشاورزی ۴۵ میلیارد تومان مردم شهرستان درآمد از محل فروش انجیر داشتند.

وی تصریح کرد: انجیر منطقه هم ظاهرا منحصر به فرد است و سال گذشته از کشور فرانسه مقدار زیادی خرید شده بود که امسال نیز پیش خرید شده است، تضمین داریم که سال به سال نیز این میزان افزایش پیدا کند.

فرماندار دالاهو تاکید کرد: سعی ما بر آن است که قبل از فرا رسیدن ماه محرم جشنواره را در یکی از روستاهای حوزه ریجاب برگزار کنیم.

محمدی عنوان کرد: با برگزاری و برپایی جشنواره ظرفیت‌های خاص شهرستان در حوزه انجیر، زیتون، گردو، سیب گهواره را به کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کار و اقدام خبرگزاری‌ها در این راستا قاعدتا کمک بسیاری به مردم منطقه و شهرستان خواهد کرد، افزود: جشنواره امسال در مقایسه با سال گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌شود به طوری‌که پیش‌بینی شده که بیش از 3 هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول