اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید معاون اردوغان بر ادامه حفاری‌های ترکیه در قبرس

«فواد اکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه ضمن رد فشارهای غربی‌ها درباره حفاری‌های این کشور در سواحل قبرس گفت، آنکارا به این فعالیت‌ها ادامه خواهد داد.

تاکید معاون اردوغان بر ادامه حفاری‌های ترکیه در قبرس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم تداوم فشارهای اروپا و آمریکا به ترکیه درباره اعزام کشتی‌های حفاری به سواحل قبرس برای استخراج نفت و گاز، معاون «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد که ترکیه در حفاظت از منافع خودش و قبرسی‌های تُرک‌تبار تردید نخواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، فواد اکتای معاون رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه در اظهاراتی درباره اعزام کشتی‌های حفاری این کشور به سواحل قبرس گفت: «ترکیه قطعا به فعالیت‌های حفاری خود در شرق مدیترانه ادامه خواهد داد».

این مقام ارشد ترکیه‌ای افزود: «ترکیه بدون تردید به دفاع از حقوق شهروندان خودش و قبرسی‌های ترکیه‌ای ادامه خواهد داد».


نقشه ترکیه و قبرس

این اظهارنظر تازه مقام عالی رتبه ترکیه در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین آنکارا با کشورهای اروپایی به ویژه یونان بر سر حفاری‌ها در قبرس تشدید شده است.

اواخر خردادماه بود که «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر وقت یونان به ترکیه هشدار داده بود، اگر این کشور همچنان حق قبرس در استخراج گاز را به چالش بکشد با عواقب آن از سوی اروپا مواجه خواهد شد (جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم حفاری ترکیه در قبرس را «غیر قانونی» خوانده و به این کشور درباره احتمال تحریم‌های اتحادیه اروپا هشدار دادند.

آمریکا هم همنوا با اروپایی‌ها درباره حفاری‌ها در قبرس هشدار داده است. «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه این کشور در یک بیانیه اعلام کرد، آمریکا با نگرانی عمیقی اهداف اعلامی ترکیه در خصوص آغاز حفاری دریایی در قبرس را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول