اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی اتحادیه عرب درباره تحولات جنوب یمن

دبیرکل اتحادیه عرب در پی بالا گرفتن درگیری‎های اخیر گروه‎های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن، درباره اوضاع عدن ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی اتحادیه عرب درباره تحولات جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع وابسته به اتحادیه عرب به نقل از «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه گفت که اتحادیه عرب از همه آحاد ملت یمن می‎خواهد که عقل و منطقه را به کار بگیرند و از امنیت و وحدت اراضی یمن حمایت کنند.

منبع مذکور ضمن درخواست از طرف‌های درگیر در یمن برای پایان درگیری‎های نظامی، از همه طرف‎ها خواست تا جهت پایان دادن به اختلافات به صورت جدی عمل کنند و به درد و رنج ملت یمن خاتمه دهند.

امارات که خود پای ثابت درگیر در جنگ عدن است، پیشتر درباره ادامه درگیری‌ها در عدن که مرکز جنوب یمن محسوب می‏شود، «به شدت» ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌ها شد.

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات گفت که این کشور خواهان پایان دادن به تنش‌ها در عدن واقع در جنوب یمن است.

بن زاید بر ضرورت تمرکز تلاش‌ها بر جبهه اصلی و مقابله با انصارالله و دیگر گروه‌های مسلح تأکید کرد و فرستاده سازمان ملل در امور یمن را به پیدا کردن راه‌حلی برای توقف درگیری‌ها در عدن فراخواند.

بعد از سه روز درگیری که در چهار نقطه «کریتر» (مقر کاخ ریاست جمهوری و بانک ملی)، «جبل حدید» (شمال)، خور مکسر (شرق) و فرودگاه عدن (شمال شرق شهر عدن) در جریان بود، امروز (شنبه) نیز در خیابان‌های عدن، میان نیروهای شورای انتقالی و نیروهای وابسته به دولت هادی، درگیری ادامه پیدا کرد تا اینکه کاخ معاشیق سقوط کرده و به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در چهارمین روز درگیری‌های عدن (مرکز جنوب یمن) سقوط کرده است.

 رویترز به نقل از منابع محلی در عدن گفت که کاخ ریاست جمهوری یمن موسوم به «معاشیق» سابق و «الیمامه» کنونی به تصرف «شورای انتقالی جنوب یمن» (تحت حمایت امارات) درآمده است(جزئیات بیشتر).

درگیری‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن از روز چهارشنبه آغاز شد؛ زمانیکه «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از شبه‌نظامیان هوادار خود (موسوم به الحزام الامنی) خواست تا به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که تحت کنترل دولت «عبد ربه منصور هادی» (مورد حمایت عربستان) حمله کنند.

عبدربه منصور هادی که خود را رئیس جمهور یمن و عدن را پایتخت این کشور می‌داند، قبل از آغاز جنگ ائتلاف سعودی در سال 2015 به ریاض پایتخت عربستان فرار کرد و همچنان در این کشور مستقر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول