اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| سی و نهمین شنبه اعتراضی در فرانسه

معترضان فرانسوی در ادامه تظاهرات ضد دولتی خود در این کشور، امروز شنبه برای سی و نهمین هفته متوالی در خیابان‌ها تجمع کردند.

فیلم| سی و نهمین شنبه اعتراضی در فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حامیان جنبش اعتراضی موسوم به «جلیقه زردها» در فرانسه، امروز شنبه بار دیگر برای نشان دادن اعتراض‌های خود علیه مواضع دولت «امانوئل ماکرون» در خیابان‌ها تجمع کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه، امروز شنبه بار دیگر با برگزاری تظاهرات، شمار شنبه‌های اعتراضی در کشورشان را به عدد ۳۹ رساندند.

اعتراضات هفته گذشته (سی و هشتم) جنبش «جلیقه زردها» در مناطق مختلف به ویژه «نانت» در اعتراض به خشونت نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه و با نام «راهپیمایی سکوت» برگزار شده بود اما این تظاهرات هم با خشونت نیروهای دولتی و بازداشت معترضان مواجه شده بود.

مخالفان برنامه‌های دولت ماکرون  از نوامبر سال گذشته  و پس از اینکه دولت فرانسه اعلام کرد که مالیات بر سوخت را افزایش می‌دهد، هر هفته در پاریس و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات می‌کنند. اگر چه در ادامه اعتراض‌های مردمی، دولت فرانسه وعده اصلاحات داد اما معترضان همچنان بر ناخرسندی خود از شرایط موجود تاکید دارند.

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول