اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رضا ناجی: جشنواره مستند امیدی برای فیلمسازان غیر تهرانی است

«رضا ناجی» معتقد است برپایی جشنواره‌هایی نظیر مستند برای مستندسازان غیر تهرانی و کسانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، یک نقطه امید و جایی برای کار به حساب می‌آید.

رضا ناجی: جشنواره مستند امیدی برای فیلمسازان غیر تهرانی است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، رضا ناجی از هنرمندان پیشکسوت آذربایجان است که علاوه بر سابقه بازیگری تئاتر در زادگاهش توانست با هنرنمایی در سینما، از عرصه های بین المللی جوایزی چون خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین را از آن خود کند. رقیب دی لوئیس در برلین، اما این روزها مانند بسیاری از بازیگران و پیشکسوتان پیشنهادی نداشته و بازی نمی کند.

مشکلات مالی، دغدغه مستند سازان جوان

رضا ناجی که در تبریز سکونت دارد، به دغدغه های مستندسازان شهر خود اشاره و اظهار کرد: جوانان و مستند سازان شهرستانی علاوه بر مشکلات مالی که دغدغه بیشتر فیلمسازان جوان است، مشکل پخش نشدن آثارشان را هم دارند. حال اگر جایی مانند شبکه مستند بتواند فیلم های این جوانان را پخش کند و از آن ها حمایت کند در نتیجه آن ها برای ادامه کار بیشتر تشویق می شوند.

این هنرمند پیشکسوت تاکید کرد: مستند ساز یا فیلمساز وقتی کاری را انجام می دهد و اثری را می سازد امید دارد که کار او در جایی دیده شود و باید این فضا برای فیلم سازان به وجود بیاید تا بتوانند آثارشان را به نمایش بگذارند. 

تلویزیون، محفلی ایده آل برای مستند

ناجی که نیم قرن تجربه حضور در صحنه را دارد، ادامه داد: تلویزیون عالی ترین محل ممکن برای دیده شدن آثار مستند سازان است. هنرمندان و مستند سازانی که در شهرهایی دورتر از پایتخت زندگی می کنند و دسترسی شان به امکانات شهرهای بزرگ کمتر است، می توانند امید داشته باشند که آثارشان در تلویزیون پخش شود.

وی در توضیح اینکه چرا برخی از هنرمندان تمایل کمتری به حضور در فیلم های مستند دارند، گفت: بسیاری از هنرمندان شغل اصلی شان بازیگری است به خصوص پیشکسوتان که برای نقش آفرینی از جان مایه می گذارند و توقع دارند در مقابل کاری که انجام داده و زحمتی که کشیده اند، دستمزدی بگیرند که لااقل به زخم زندگی شان بزنند؛ به همین دلیل واقعا برای بعضی از هنرمندان قبول نقش با دستمزد کم، سخت است و باید به ایشان حق داد.

سینما این روزها وضع آنچنان خوبی ندارد

بازیگر فیلم به یاد ماندنی «آواز گنجشک ها» ادامه داد: متاسفانه این روزها فیلم و سینما وضع آنچنان خوبی ندارد. مستند ساز باید برای ساخت مستند خودش هزینه کند، بازیگر باید با حداقل ها کارکند یا مثل من که نزدیک هفت ماه است بیکارم منتظر پیشنهاد مناسبی باشد.

ناجی که خود به عنوان یکی از سوژه های مستند «نخبگان» ساخته هوشنگ میرزایی بوده، در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای جوانان فیلم ساز و مستند ساز گفت: امیدوارم اوضاع اهالی هنر رو به بهبود رود و برگزاری چنین جشنواره هایی بتواند در این راه تاثیر بگذارد.

جشنواره مستند سیما از 15 تیر با پخش مستندهای پذیرفته شده در بخش مسابقه کار خود را در شبکه مستند آغاز کرده و پخش این آثار تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت. مراسم اختتامیه جشنواره مستند در مهر ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول