اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه بهترین خواستگاه زعفران دنیا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این استان خواستگاه بهترین زعفران دنیا با درآمدزایی خوب و مصرف آب کم است.

کرمانشاه بهترین خواستگاه زعفران دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوربخش حاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سازمان جهاد کشاورزی استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران و شهید صارمی و دیگر همرزمانش اصحاب رسانه را نماینده مردم و چشم بینای جامعه خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل این استان، گفت: متاسفانه کرمانشاه در بخش کشاورزی در جایگاه و شأن و مرتبه‌ای که باید باشد نیست، استان 2 میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد که بیش از یک‌میلیون و 500 هزار هکتار آن جنگل و مراتع است؛ حدود 950 هزار هکتار اراضی باغی و دیم دارد ، اما با آن چیزی که باید باشیم فاصله داریم، استان کرمانشاه شایسته این وضعیت بیکاری و اقتصادی نیست با توجه به پتانسیل استان بایستی وضع بهتر از این باشد.

حاتمی تاکید کرد: بخش کشاورزی استان را ما نه خودمان خوب شناختیم و نه خوب معرفی کرده‌ایم، اگر فقط نخود و زعفران استان را احیا کنیم، کرمانشاه متحول می‌شود، ولی برای نخود حرف برای گفتن نداریم باید از نخود و ارزش افزود آن حمایت کنیم.

وی استان کرمانشاه را بهترین خواستگاه کشت زعفران معرفی کرد و افزود: سال گذشته زعفران استان را با قیمت کیلویی 14 الی 15 میلیون تومان فروخته شده که 50 درصد بالاتر از قیمت کشوری است و اشتغالزایی 250 تا 300 نفر روز را در سال، با درآمدزایی خوب و مصرف آب کم به همراه دارد.

حاتمی از دیگر محصولات استان به پیاز هرسین، انجیر ریجاب، گیلاس صحنه، اسب کرد و... اشاره کرد و افزود: لازم است کمک کنیم تقویم جشنواره‌ای پتانسیل استان را داشته باشیم.

این مسؤول تاکید کرد: بیش از 12 هزار فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی می‌تواند اقتصاد استان را در این زمینه متحول کنند.

حجت‌الاسلام جواد نباتی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن تبریک هفته خبرنگار، اظهار داشت: خدمات خبرنگاران در حوزه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در انعکاس اخبار این سازمان چشمگیر است، به‌نحوی که زحماتی که طی 40 سال انقلاب وقایع اتفاق افتاده را در استان به سمع و نظر عموم رسانده است.

گفتنی است، در پایان جلسه از خبرنگاران حوزه سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تقدیر شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول