اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 41 درصدی وقوع جرائم در سطح گنبدکاووس کمی غیرعادی است

فرمانده انتظامی گنبدکاووس رشد 41 درصدی وقوع جرائم را در سطح این شهرستان کمی غیرعادی دانست و گفت: متاسفانه با افزایش تماس‌های تلفنی و گزارشات مبنی بر سرقت‌های بسیار ریز و بعضا هم فاقد صحت در سامانه فوریت‌های پلیسی از نظر آماری به رشد وقوع جرم از جمله سرقت رسیده‌ایم که عملا اینگونه نیست.

رشد 41 درصدی وقوع جرائم در سطح گنبدکاووس کمی غیرعادی است

محمود علیفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه به صورت شبانه‌روزی به دنبال ارتقای امنیت در شهرستان هستیم، اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری سرقت‌های خشن 20 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در شهرستان گنبدکاووس در چهار ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: در طی چهار ماه سال جاری با وجود مشکلات مختلف و بروز برخی موارد باز هم تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقای امنیت مردم به کار بسته‌ایم.

علیفر با بیان اینکه در بخش‌های مختلف پلیس در گنبدکاووس توانسته‌ایم عملکرد درخشانی را در طی چهار ماه ابتدایی سال رقم بزنیم، افزود: در طی این مدت 21 درصد کاهش تصادفات درون شهری را نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل داشته‌ایم که به کاهش 19 درصدی مجروحین تصادفات و کاهش 17 درصدی فوت منجر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس از کاهش 20 درصدی سرقت خشن در این شهرستان در طی چهارماه نخست سال 98 خبر داد و گفت: این در حالی است که سرقت‌های خرد در همین مدت 54 درصد افزایش داشته است که کشف سرقت خرد نیز با رشد 18 درصدی رو به رو شده است.

علیفر رشد 41 درصدی وقوع جرائم را در سطح شهرستان گنبدکاووس کمی غیرعادی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه با افزایش تماس‌های تلفنی و گزارشات مبنی بر سرقت‌های بسیار ریز و بعضا هم فاقد صحت در سامانه فوریت‌های پلیسی از نظر آماری به رشد وقوع جرم از جمله سرقت رسیده‌ایم که عملا اینگونه نیست.

* نباید از نظر روانی مردم را به سمت ناامنی ببریم

وی با تاکید بر اینکه نباید از نظر روانی مردم را به سمت ناامنی ببریم، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از وقوع جرائم به علت عدم رعایت نکات ایمنی توسط خود مردم رخ می‌دهد که نمونه‌های آن از جمله باز گذاشتن درب خودرو، عدم خاموش کردن و جا گذاشتن سوئیچ موتور بر روی آن، عدم ایجاد امنیت در وردی درب و پنجره‌های منازل و مغازه‌ها و از این دست مسائل است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه بخش زیادی از سرقت‌های گزارش شده به ما در سال‌های اخیر سرقت پمپ و لوازم تقویت کننده فشار آب است، تصریح کرد: چرا مشکل آب مردم را ادارات و نهادهای مربوطه حل نمی‌کنند تا مردم مجبور باشند در همه منازل و ادارات و مکان‌های تجاری چندین پمپ آب نصب کنند؟

علیفر نصب دوربین‌های ترافیکی در سطح شهر را در کاهش جرائم موثر دانست و تاکید کرد: متاسفانه با عدم همکاری برخی ادارات برای ارسال مکتوب جرائم به درب منازل متخلفان این روند مثبت متوقف شد و ما نیز نمی‌خواستیم بدون اطلاع مردم فقط آنها را جریمه کنیم و آنها به صورت غیرمنتظره بعد از مدتی که برگه خلافی خودرو می‌گیرند با جریمه بزرگی رو به رو شده و هیچ اثر آموزشی و عبرت‌آموزی هم نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که شهرداری اگر امکان ارسال جرائم را ندارد حداقل موافقت کرده تا به صورت پیامکی وقوع جرم را به متخلفین اعلام کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این مسیر به نتیجه و تفاهم مشترکی در آینده نزدیک بپرسم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول