اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری جشنواره صنایع‌دستی و بوم گردی در شهر جدید صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: جشنواره صنایع‌دستی و بوم گردی شهر جدید صدرا، اوایل شهریورماه سال جاری در این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره صنایع‌دستی و بوم گردی در شهر جدید صدرا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، خلیل حاجی پور گفت: این جشنواره به همت شرکت عمران شهر جدید صدرا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از 2 شهریورماه گشایش و تا 4 شهریورماه از ساعت 17 الی 22 مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: ایجاد زمینه گردشگری و بوم گردی جهت معرفی ظرفیت‌های اقوام مختلف و صنعت‌های آن‌ها در کنار هم برای وحدت و همدلی بیشتر، آگاهی فرهنگی و محیط زیستی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت شهروندان شهر صدرا، کمک به اقتصاد ملی و ایجاد فضاهای لازم جهت گسترش واحدهای کوچک اشتغال صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی برای کمک به ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و برندسازی شهرهای جدید به قطب‌های فرهنگی منطقه از اهداف برگزاری این نمایشگاه بشمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار داشت: در این جشنواره نمونه‌هایی از آثار فاخر و شاخص هنرمندان در رشته‌های هنری خاتم، منبت، مشبک، معرق، بافته‌های عشایری و داری، چرم، شیشه، کاشی هفت‌رنگ، هنر ابروباد و ویترای، مینا خانه ریزی و دیگر هنرهای صناعی در معرض تماشا و بازدید عموم هنردوستان قرار می‌گیرد.

وی به برنامه‌های موردنظر جشنواره صنایع‌دستی و بوم گردی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های این جشنواره در سه بخش افتتاحیه، نمایشگاهی و فروش، برگزاری کارگاه‌های عملی ورکشاپ‌های هنری و همچنین در حاشیه جشنواره موسیقی محلی و غذای های محلی ارائه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از برنامه‌ها بهره‌مند شوند و جهت مشارکت و حمایت در برگزاری جشنواره، به روابط عمومی شرکت عمران یا دبیرخانه اجرایی رسانه‌های ارتباطی اسگالش مراجعه نمایند.

حاجی پور بیان داشت: در این جشنواره که به مدت 3 روز در مجموعه فرهنگی سرزمین سبز صدرا (گرین لند) دایر است، 3 نفر از شرکت‌کنندگان به‌عنوان برترین صنعتگران در سطح استانی انتخاب و جهت حضور در بخش کشوری جشنواره که توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرها جدید برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند؛ در مرحله کشوری منتخبین در شهر جدید پردیس در آبان ماه در جشنواره سراسری کشور شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول