اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

افزایش تعداد آوارگان لیبیایی به بیش از 105 هزار نفر

سازمان ملل اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها در اطراف پایتخت لیبی، بیش از 105 هزار نفر آواره شده‌اند.

افزایش تعداد آوارگان لیبیایی به بیش از 105 هزار نفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در صفحه توئیتر خود نوشت که ۱۰۵ هزار نفر از مردم لیبی از زمان آغاز درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» و «دولت وفاق ملی» آواره شده‌اند.

به نوشته روسیا الیوم، این درگیری‌ها از اوائل آوریل (فروردین ۹۸) با یورش شبه نظامیان موسوم به «ارتش ملی ملی» وابسته به «خلیفه حفتر» به شهر طرابلس آغاز شده و کماکان ادامه دارد. بنا بر اعلام سازمان ملل آمار کل آوارگان لیبی نزدیک به ۲۶۸ هزار نفر است و آنها نیاز به حمایت، صلح و ثبات دارند.

اعلام آمار آوارگان در حالی است که درگیری‌ها پس از گذشت بیش از پنج ماه و با دخالت قدرت‌های خارجی حالت ایستایی و فرسایشی به خود گرفته است. نیروهای شرق لیبی تحت امر «خلیفه حفتر» یکشنبه شب گذشته با حمله به یک مراسم عروسی در شهر مرزق واقع در جنوب لیبی ۴۱ نفر را کشته و ۶۱ نفر دیگر را زخمی کردند. (جزئیات بیشتر)

درگیری‌ها در لیبی از ۱۵ فروردین امسال با فرمان خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) برای تصرف طرابلس آغاز شد.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کنند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول