اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم تلاش برای فراگیر شدن پیام غدیر در راستای اصلاح مدیریت جهان

امام جمعه قیدار با تاکید بر تلاش برای جبران کوتاهی‌های انجام شده در مورد عید غدیر گفت: باید کاری کرد که پیام غدیر به دنیا برسد و مانند عاشورا فراگیر و جهانی شود، چرا که مدیریت جهان با غدیر و آمدن امام زمان علیه السلام درست می‌شود.

لزوم تلاش برای فراگیر شدن پیام غدیر در راستای اصلاح مدیریت جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی دیدار با جوانان نخبه و ورزشکار را، دیداری بسیار شیرین توصیف و از ژرف نگری، خردورزی و عقلانیت جوانان نخبه تجلیل و راه نخبگی را راهی بی‌انتها دانستند.

امام جمعه قیدار افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به نخبگان و جوانان توصیه فرمودند: تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید چرا که بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن یکشنبه 20 مرداد، روز عرفه افزود: امام حسین علیه السلام بعد از ظهر روز عرفه همراه با فرزندان و گروهی از اصحاب از خیمه‌های خود در صحرای عرفات بیرون آمدند و روی به دامن کوه رحمت نهادند و در سمت چپ کوه رو به کعبه همایشی را تشکیل دادند که موضوع آن شناخت و سازندگی بود.

موسوی ادامه داد: امام حسین (ع) در عصر روز عرفه همایش بندگی و عبودیت زیباترین و شیرین‌ترین دعا و مناجات را در کنار کعبه مقدس‌ترین جایگاه مسلمانان با دلی پرسوز و چشمانی اشکبار قرائت کرد، دعایی پرمحتوا و شیوا که در حقیقت منشور جاویدان توحید است.

امام جمعه قیدار افزود: وقتی امام حسین علیه‌السلام قیام خود را از روز عرفه و از کنار کوه جبل‌الرحمه آغاز می‌کند و درست در زمانیکه حاجیان به سوی کعبه می‌آیند فرزند کعبه، فرزند عرفات و منی از ان جدا می‌شود، پیامش این است که بندگی خدا محدود به عبادات فردی نیست بلکه این عبادات باید مقدمه اصلاح جامعه مبارزه با طاغوت باشد و این حرکت حضرت سیدالشهداء این پیام را دارد که دین از سیاست جدا نیست.

وی درس دیگر عرفه امام حسین علیه السلام را ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان دانست و گفت: حضرت سیدالشهدا در این روز با زن و بچه و با کمترین امکانات کلید مقاومت در برابر طاغوت زمان خود که به ابزار و امکانات وسیعی مجهز بود را زد، بنابراین در شرایط کنونی مردم حسینی ما این درس را فراموش نکنند همان اندیشه حسینی که از روز عرفه آغاز شد راه ایستادگی و مقاومت را ادامه دهند.

موسوی با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت افزود: روز عید قربان پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل شعور و آگاهی ) و منا (سرزمین آرزوها و رسیدن به عشق) فرا می‌رسد که عید رهایی از تعلقات هر آنچه غیر خدائی باشد است.

امام جمعه قیدار با تاکید بر کوتاهی‌های انجام شده در مورد عید غدیر تصریح کرد: باید کاری کرد که پیام غدیر به دنیا برسد و مانند عاشورا فراگیر و جهانی شود چرا که مدیریت جهان با غدیر و آمدن امام زمان علیه السلام درست می‌شود.

وی دیگر ایام پیش رو از جمله 23 مرداد سالروز پیروزى قهرمانان حزب‌الله لبنان بر ارتش سر تا پا مسلح و جنایتکار رژیم مجعول صهیونیستى در جنگ 33 روزه اعلام و تاکید کرد: پیروزى حزب الله در این جنگ درس‌هایی را برای جهان اسلام از جمله ملت فلسطین برای پایدارى در برابر صهیونیست‌ها داشت که تبلور این مهم را در جنگ 22 و هشت و 30 روزه غزه مى‌توان مشاهده کرد

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول