اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

قمی: به‌زودی میزان حمایت‌های سازمان تبلیغات، شفاف می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سامانه شفاف حمایتی سازمان تبلیغات نشان خواهد داد چه کسی پول یا فضا از سازمان دریافت می‌کند و یا کدام هیات‌ها، مساجد و فضاها و موسسات قرآنی یا تبلیغی مورد حمایت این سازمان قرار گرفته‌اند.

قمی: به‌زودی میزان حمایت‌های سازمان تبلیغات، شفاف می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه اولین رویداد ایده‌پردازی عید غدیر، عصر امروز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مدرسه علمیه شهید مطهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی یکی از حاضران که پرسید: «چرا برنامه‌های این سازمان در کف جامعه و در میان مردم ملموس نیست»، اظهار داشت: فعالیت‌ها ملموس نیست، زیرا سازمان تبلیغات اسلامی فعلا کارهای زیادی انجام نمی‌دهد که اگر انجام دهد، ملموس خواهد بود. همچون برنامه نشاط و معنویت که در استان تهران انجام شد و دیدید که بازخوردهای بسیار خوبی هم در میان مردم داشت.

وی آن‌گاه ادامه داد: برنامه ایده‌پردازی در سازمان تبلیغات سابقه‌ای ندارد، بنا بر این امید داریم در آینده ملزومات ظاهری و باطنی آن رعایت شود.

قمی با اشاره به اینکه بناست به زودی سامانه شفاف حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شود، تصریح کرد: این سامانه شفاف نشان خواهد داد چه کسی پول یا فضا از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می‌کند و یا کدام هیات‌ها، مساجد و فضاها و موسسات قرآنی یا تبلیغی مورد حمایت این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این سازمان در حد امکان هرچه بتواند برای تبلیغ در اختیار افراد قرار خواهد داد و در این زمینه، سعی می‌کنیم کوتاهی و قصوری نداشته باشیم.

وی با انتقاد نسبت به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد (NGOها) به راحتی مجوزهای لازم را می‌کنند، اما هیأت‌های کشور هیچ مجوزی ندارند، تصریح کرد: پیگیر هستیم تا هیأت‌هایی که برخی دارای هشت هزار نفر مخاطب هستند از هر نهاد حکومتی مجوز لازم را دریافت کنند.

قمی با بیان اینکه حمایت از نهادها باید عادلانه باشد، اما مجموعه‌های انقلابی باید مضاعف حمایت شوند، تأکید کرد: بنا داریم ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد و امور، مردمی شود. همچنین قرار ما این است که ظرفیت‌هایی مانند سایت تبیان، خبرگزاری مهر و سازمان دارالقرآن در اختیار مردم باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مردم‌سالاری دینی حرف متمایز جمهوری اسلامی در زمان پیروزی انقلاب بود، تصریح کرد: در سازمان تبلیغات بنا داریم بدانیم اگر واقعا قرار باشد مردم مبلغ جامعه باشند، چگونه باید با آنان رفتار شود.

وی آن‌گاه افزود: مبلغان واقعی غدیر، مردم بودند. زمانی که پیامبر در روز غدیر، خطبه خواندند، صدا به همه حاضران و غایبان نمی‌رسید و افرادی در میان مردم با شنیدن سخن حضرت امیر علیه‌السلام، کلام را برای دیگران فریاد می‌زدند و آنان مبلغان راستین اسلام بودند که پیام رسول خدا (ص) را به مردم آن زمانه انتقال دادند.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ، شان هر مسلمان است و هر مسلمانی وظیفه تبلیغ خوبی‌ها را دارد. سازمان هم بنا دارد روند تبلیغ را تمهید و تسهیل کند؛ یعنی ایده را سازمان می‌دهد و مردم اجرا می‌کنند.

براساس این گزارش در پایان مراسم عصر امروز از گروه‌های ایده‌پرداز برتر تقدیر شد و افراد و گروه‌های اول تا سوم به ترتیب 400 هزار تومان، ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان جایزه دریافت کردند. همچنین در این مراسم از سایت ایده‌پردازان غدیر رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول