اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

هند عواقب و تبعات کشتار مسلمانان در کشمیر را درنظر بگیرد

مسئول دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشگاه صدا و سیما گفت: دولت هند عواقب کشتار مسلمانان و خشونت بی‌ رویه‌ای که در کشمیر روا می‌دارد را در نظر داشته باشد و تبعات این رفتارها را در نظر بگیرد.

هند عواقب و تبعات کشتار مسلمانان در کشمیر را درنظر بگیرد

جلال خالقی مسئول دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به کشتار مسلمانان در کشمیر گفت: در حالی که تلفن و اینترنت منطقه کشمیر قطع شده، با مشقت های فراوان صوت و فیلم های دهشتناکی منتشر شده که حکایت از قتل عام بیش از 700 مسلمان عمدتا شیعه طی روزهای اخیر در این منطقه دارد، این بربریت در حالی رخ می دهد که سال هاست مردم و دولت هند تلاش کرده اند چهره ای در حال توسعه بلکه توسعه یافته از هند نوین به جهان نشان دهند.

وی یادآور شد: البته از همان روزهای نخست مطرح شدن آقای مودی به عنوان مقام نخست وزیر در هند، مکرر پیش بینی شده بود قرار گرفتن فردی در این جایگاه که سوابق آشکار از عضویت در سازمان های بشدت تند رو و افراطی هندو دارد که دستان شان به خون مسلمانان آن کشور آلوده است، روزهای روشنی را برای مردم کشور هفتاد و دو ملت به ارمغان نخواهد آورد.

خالقی تصریح کرد: دولت هند از تجربه های جهانی عبرت بگیرند و بدانند که خشونت طلبی، طرفین را درگیر چرخه بی پایان خشونت خواهد کرد.

مسئول دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشگاه صدا و سیما بیان کرد: اینگونه رفتارهای وحشیانه در هر کجای جهان که رخ داده در کوتاه مدت آن منطقه را به جولانگاه جریان های افراطی و تروریستی تبدیل کرده است.

وی افزود: حال آنکه کشمیر به سبب موقعیت جغرافیایی، تاریخ و اکثریت مسلمان منطقه که زیر فشار دولت هندو مذهب قرار دارند به خودی خود بشکه باروت در حال انفجار است.

خالقی با اشاره به سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل کشتارها در کشمیر گفت: هند بجای اعتماد به چراغ سبز آمریکا و حمایت آنان باید این واقعیت را در نظر داشته باشد که امروز دیگر آمریکای افول کرده حتی توانایی لازم برای حمایت از منافع خویش یا متحدان استراتژیک خود همچون انگلیس را نیز ندارد و شایسته است همانگونه که با اطلاع از شکار پهپاد آمریکایی قرار داد خرید پهپادهای گلوبال هاوک را کنسل کردند در حمایت عملی که آمریکا طی شرایط بروز بحران از آنان خواهد داشت نیز واقع گرایانه بازبینی کنند.

مسئول دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: قطعا منافع طولانی مدت و با ثبات هند طی سال های آینده در ائتلاف های منطقه ای رو به گسترشی همچون پیمان شانگهای و مناطق جدیدی از جمله بندر چابهار ایران رقم خواهد خورد.

این فعال دانشجویی افزود: در عین حال اظهار تاسف می کنیم از بی عملی وزارت امور خارجه که بعد از کشته شدن صدها شیعه، مسلمان یا انسان هنوز حتی یک یادداشت اعتراض آمیز نیز به طرف هندی نداده است، بدیهی است دانشجویان ایرانی رویه عمل گرایانه تری دارند و تداوم این خشونت ها را به تماشا نخواهند نشست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی، کشورهای اسلامی و سازمانهای حقوقی بشر در اقصی نقاط عالم وظیفه ذاتی خویش در مقابل این حجم از خشونت و کشتار را سریع تر به انجام برسانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول