اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: مذاکرات با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در سوریه سازنده بود

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به دیدار مقام‌های آنکارا و واشنگتن اعلام کرد که مذاکرات «سازنده‌ای» بین دو طرف درباره ایجاد منطقه امن در سوریه انجام شده است.

آنکارا: مذاکرات با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در سوریه سازنده بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم تشدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا بر سر حمایت‌های واشنگتن از برخی گروه‌های مسلح کُرد، وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه از مذاکرات سازنده و مثبت آنکارا و واشنگتن بر سر ایجاد یک منطقه امن در سوریه خبر داده است.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ترکیه‌ای از قبیل «دیلی صاباح»، ظهر امروز چهارشنبه در خبری فوری به نقل از وزیر دفاع این کشور از رایزنی‌های هیات‌های آنکارا و واشنگتن درباره ایجاد منطقه امن در سوریه خبر داد.

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی کوتاه گفته است که «گفت‌و‌گوها با هیات آمریکایی درباره ایجاد منطقه امن، مثبت و سازنده بوده است«.

این مقام ارشد دولت ترکیه همچنین اعلام کرد، انتظار می‌رود که گفت‌‌و‌گوها بین هیات‌های آنکارا و واشنگتن ظرف چند ساعت آینده به اتمام برسد.

تاکید آکار بر مثبت و سازنده بودن مذاکرات با هیات آمریکایی درباره ایجاد منطقه امن در شرایطی مطرح شده که مقام‌های ترکیه‌ای طی هفته‌های اخیر بارها از مواضع واشنگتن در قبال گروه‌های مسلح کُرد سوری به شدت انتقاد کرده‌اند.

پیش از این، «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در نشست خبری جمعه هفته گذشته از رویکرد منفعلانه ایالات متحده در قبال شبه‌نظامیان کُرد حاضر در شمال سوریه به شدت انتقاد کرده بود. وی با اشاره به موفق نبودن مذاکرات «جیمز جفری» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه با مقامات ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا به واشنگتن اجازه نمی‌دهد با پیشنهادهای غیرعملی روند پاکسازی شمال سوریه از حضور شبه‌نظامیان کُرد را به تعویق بیاندازد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنان هشدار داده بود: «اگر ترکیه نتواند به زمینه مشترکی با آمریکا برسد، آنگاه مجبور است خودش منطقه امن در سوریه را ایجاد کند».

وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌های فشرده هیات اعزامی آمریکا با مقام‌های ترکیه‌ای درباره ایجاد منطقه امن در سوریه افزود: «ما شاهد این موضوع بودیم که همتایان (آمریکایی) ما در حال نزدیک شدن به مواضع ترکیه در مذاکرات هستند».

طبق گزارش‌ رسانه‌های ترکیه، آنکارا خواهان ایجاد کردن یک منطقه امن ۳۲ کیلومتری در شمال سوریه است و اصرار دارد که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) از این مناطق پاکسازی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول