اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امسال 90 هکتار گلخانه و سایبان در سمنان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: قرار است، امسال 90 هکتار گلخانه و سایبان در این استان ایجاد شود.

امسال 90 هکتار گلخانه و سایبان در سمنان ایجاد می‌شود

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه فرآیند توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان در دستور کار است، اظهار کرد: طرح یک‌هزار هکتاری توسعه گلخانه‌ها در استان تنظیم‌ شده و قرار است، امسال 90 هکتار گلخانه و سایبان در استان سمنان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گلخانه در استان سمنان فراهم‌ شده است، گفت: تسهیلات ایجاد این گلخانه‌ها از محل تبصره 18 اختصاص یافت که با اعتبار 9 درصد در مناطق برخوردار و در مناطق غیربرخوردار با اعتبار هفت درصد اعطا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات توسعه برخی محصولات گلخانه‌ای در استان  فراهم‌ شده است، عنوان کرد: بخشی از مجوزها صادر و هماهنگی‌های لازم با بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل انجام‌ شده است.

محدودیت کشت برخی محصولات در فضای باز

میرعماد تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی از سال آینده، کشت برخی محصولات مانند سبزی و صیفی‌جات در فضای باز با محدودیت مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال آینده دولت هیچ‌گونه خدمتی به کشاورزان برای کشت سبزی و صیفی‌جات در محیط باز ارائه نمی‌کند، اضافه کرد: توصیه می‌شود، کشاورزان برای انتقال این‌گونه کشت‌ها به فضای گلخانه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه گلخانه‌ها در این استان فراهم‌ شده است،

میرعماد خاطرنشان کرد: همچنین فرصت مناسبی برای ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در استان سمنان فراهم‌ شده است.

وی افزود: همه کشاورزان می‌توانند در جوار مزرعه خود، گلخانه‌های کوچک ایجاد کنند تا بتوانند علاوه بر تأمین محصولات موردنیاز خود، برای بازار منطقه نیز تولید برخی محصولات را داشته باشند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول