اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش مبادلات بازرگانی ترکیه و تاجیکستان به 1 میلیارد دلار

وزیر صنایع و فناوری ترکیه گفت: مبادلات بازرگانی این کشور و تاجیکستان در سال گذشته میلادی 380 میلیون دلار بوده و قصد داریم این رقم را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

افزایش مبادلات بازرگانی ترکیه و تاجیکستان به 1 میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی تاجیکستان و ترکیه به ریاست «نعمت الله حکمت‌الله زاده» وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و «مصطفی وارانک» وزیر صنایع و فناوری ترکیه در «آنکارا» برگزار شد.

در جریان مذاکرات وزرای دو کشور پیرامون وضعیت موجود روابط و زمینه های بهبود آن گفت‌وگو کردند.

وارانک نسبت به علاقه مندی ترکیه جهت توسعه همکاری های در زمینه های مختلف از جمله در زمینه اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

وی گفت: مبادلات بازرگانی میان تاجیکستان و ترکیه در سال گذشته میلادی 380 میلیون دلار بوده و قصد داریم این رقم را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان نیز اظهار داشت: «دوشنبه» از گسترش تعاملات با ترکیه در تمامی عرصه ها به خصوص در تحکیم روابط تجاری و اقتصادی حمایت می کند.

در پروتکل دهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه و تاجیکستان به طور مشخص بر اقداماتی که منجر به افزایش میزان مبادلات تجاری دوجانبه خواهد شد (از جمله ایجاد شرکت های مشترک در بخش های صنایع سبک و فرآوری مواد غذایی، مراکز حمل و نقل، توسعه گردشگری و...) تاکید شده است.

بنابر گزارش وزارت بازرگانی ترکیه طی شش ماه سال 2019 مبادله تجاری بین دو کشور 147.7 میلیون دلار بوده است. از این مبلغ صادرات ترکیه به تاجیکستان 71.1 میلیون دلار و واردات از تاجیکستان 76.5 میلیون دلار می باشد.

در چارچوب نشست کمیسیون مشترک، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان از پارک فناوری آنکارا بازدید و در خصوص زمینه های احتمالی همکاری صحبت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول