اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل: «کمربند امنیتی» امارات در مساله «مهاجرت اجباری» در عدن دست دارد

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به موضوع «مهاجرت اجباری» شمالی‌های مقیم جنوب یمن واکنش نشان داد و گفت که «کمربند امنیتی» امارات در همین راستا در عدن تشکیل شده است.

سازمان ملل: «کمربند امنیتی» امارات در مساله «مهاجرت اجباری» در عدن دست دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه‎شنبه با انتقاد از تشکیل «کمربند امنیتی» در عدن که تحت حمایت امارات قرار دارد، گفت که این اقدام ابوظبی با انگیزه‎های «نژادپرستانه» و «مهاجرت» صدها یمنی صورت گرفته است.

به گزارش المسیره، سخنگوی کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‎ای تاکید کرد که نیروهای تحت حمایت امارات، پشت دسسیه تفرقه و چنددستگی در جنوب یمن قرار دارند.

وی افزود: «اطلاعاتی را از منابع مختلف مبنی بر بازداشت‌ها و دستگیری‎های خشونت‌آمیز و مهاجرت اجباری و شکنجه صدها نفر از اهالی شمال یمن دریافت کردیم».

راوینا شامداسانی تاکید کرد که «اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی به منظور شناسایی و بازداشت شمالی‌های یمن به تفتیش هتل‌ها و رستوران‎ها در جنوب یمن اقدام می‌کنند».

سخنگوی کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت که «بازداشت و مهاجرت اجباری (مردم شمال یمن) نقض قوانین بین المللی است».

مرکز اطلاع‎رسانی عدن اخیرا آمار مربوط به مهاجرت از جنوب یمن را منتشر و در آن اعلام کرد که بیش از 2400 نفر از یمنی‌ها به شکل اجباری جنوب کشور را ترک کرده و 450 نفر از زنان و کودکان در حین مهاجرت اجباری مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

مساله طایفه‌گری در عدن و جنوب یمن بالا گرفته و سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن نیز به آن واکنش نشان داده است.

الحوثی در سخنرانی یکشنبه گذشته خود سناریوی تقسیم و چنددستگی در عدن تحت عناوین مذهبی و دینی را محکوم کرد و گفت که «اشاعه ناامنی‌ها در جنوب یمن در راستای این سناریو صورت می‌گیرد، لذا منفعت یمنی‎ها در همکاری و صلح و امنیت است».

رهبر انصارالله یمن گفت که «برخی‎ از اشغالگری امارات در یمن و حضور اماراتی‌ها استقبال و در عین حال از مردم یمن اکراه دارند و از آنها دوری می‎کنند» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول